0:05
Főoldal | Rénhírek

Az olaszok nem mondtak le a napilapokról

A gazdasági válságban az olaszok kevesebbet költenek újságra, de az online kiadást részesítve előnyben nem mondtak le a napilapok olvasásáról - derült ki az Olasz Lapkiadók Szövetségének (FIEG) felméréséből.

MTI | 2012. április 20.

A sajtó Olaszországban 2009–2011 című jelentést összegezve Giulio Anselmi, a FIEG elnöke kijelentette, hogy jóllehet az online újságolvasók száma nőtt, a sajtó mégsem volt képes hasznot húzni az új technológiai eszközök révén megerősödött olvasói táborból.

A tavalyi statisztikák azt mutatják, hogy a nyomtatott napilapok eladott példányszáma (mínusz 2,6 százalék) és reklámbevétele is (mínusz 5,7 százalék) csökkent. Ezt a kiadók a lapárak emelésével és a személyi kiadások lefaragásával igyekeztek ellensúlyozni. A hetente hétszer megjelenő Corriere della Sera, a legnagyobb példányszámú napilap 1,20 euróba kerül, csütörtöki és szombati melléklettel 1,50 euróba.
Heti- és havilapokból ugyancsak 3 százalékkal kevesebb fogyott, reklámbevételük pedig 2,7 százalékkal apadt.

A nyomtatott sajtó számára a 2012-es előrejelzések továbbszűkülő piacot jósolnak. Ezzel szemben 2009–2011 között az aktív online olvasók száma napi 10,4 millióról 12,7 millióra emelkedett (22,1 százalékos növekedéssel). Ebből a napilapok olvasóinak száma négyről hatmillióra ugrott. Az olasz statisztikai hivatal adatai szerint a hat éven feletti olasz internetezők ötvenegy százaléka látogatja – rendszeresen vagy időközönként – a napilapok és más sajtótermékek internetes kiadását: ez 24,2 millió olasznak, a felnőtt lakosság 46,2 százalékának felel meg.

Bizonyságot nyert, hogy a válság elbátortalanította az újságvásárlási kedvet, de nem az újságolvasást – vonta le a következtetést Anselmi.
2010-ben a milánói Corriere della Sera adta el a legtöbb nyomtatott példányt (171 millió/év), második a római La Repubblica volt (159 millió/év). A 2011 decemberi adatok szerint a napi online olvasók száma a larepubblica.it oldalain volt a legnagyobb több mint 1,3 millióval, ezt a Corriere (1,2 millió), a La Gazzetta dello Sport sportnapilap (543 ezer), az IlSole24 Ore gazdasági napilap (385 ezer) és a La Stampa torinói napilap (333 ezer) internetes kiadása követte.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!