Többen maximális pontszámot értek el a Simonyi-versenyen
Tizennegyedik alkalommal rendezte meg a Simonyi Zsigmond helyesírási verseny Kárpát-medencei döntőjét a Magyar Nyelvtudományi Társaság, az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) Magyar Nyelvtudományi és Finnugor Intézete, valamint az egyetemen belül működő Szakmódszertani Központ.
A többfordulós verseny utolsó szakaszában 126 felső tagozatos diák mérte össze tudását. Ötödik osztálytól nyolcadikig az évfolyamok győztesei Dolgos Nóra Szombathelyről, Elefánti Emma Szentesről, Ember Orsolya Szolnokról és Madarász Fanni Egerből. Többen maximális pontszámmal fejezték be az ELTE-n megrendezett, május végi döntőt.
A május 28-ai döntőhöz kapcsolódó kétnapos programra az ország minden megyéjéből, illetve öt határon túli területről (Felvidék, Kárpátalja, Erdély, Vajdaság és a szlovéniai Lendva) érkeztek tanulók. A vidéki versenyzők május 27-én, pénteken érkeztek meg a fővárosba. A szombat délelőtti megnyitó köszöntőit követően Antalné Szabó Ágnes, a Bölcsészettudományi Kar Mai Magyar Nyelvi Tanszékének egyetemi docense, a verseny főszervezője elmondta, évente ekkor adják át a Simonyi Zsigmond-serleget azoknak az intézményeknek, ahonnan a legtöbb gyermek jutott be a Kárpát-medencei döntőbe. Idén a kiskunmajsai Arany János Általános Iskola, a felbári Batthyány-Strattman László Magyar Tanítási Nyelvű Alapiskola, a marosvásárhelyi Bolyai Farkas Elméleti Líceum, a csíkszeredai Nagy Imre Általános Iskola, illetve a sepsiszentgyörgyi Váradi József Általános Iskola kapott elismerést kiemelkedő pedagógiai munkájáért. Tizedik éve díjazzák továbbá Arany Oklevéllel azokat a tanárokat, akiknek eddig legalább négy diákjuk szerepelt a többfordulós verseny döntőjében. A kitüntetést idén heten kapták meg: öt határon túli és két magyarországi pedagógus.
A szombati megnyitót követően mind a négy évfolyam számára elkezdődött a verseny, amely egy tollbamondásból, illetve egy helyesírási feladatlapból állt, utóbbi megírására 35 percet kaptak a tanulók. A másfélórás verseny ideje alatt a Tanító- és Óvóképző Kar Magyar Nyelvi és Irodalmi Tanszékének oktatói, Tóth Beatrix főiskolai docens A fogalmazástanítás alapjai és szemléletformái, illetve Gajdóné Gődény Andrea adjunktus Az írásbeli szövegalkotás fejlesztése című előadásait hallgathatták meg a kísérő tanárok és a szülők. A verseny utáni ebédet követően két program közül választhattak a döntőre érkezők. Az egyetem tanár szakos hallgatóinak kíséretében megtekinthették a Magyar Nemzeti Múzeum és a Petőfi Irodalmi Múzeum állandó kiállításait, illetve kisebb jutalmakért versenyezve múzeumi totót tölthettek ki. A több mint kétszáz múzeumlátogató mellett akadtak olyanok, akik az egyetem falai között maradtak, és interaktív táblás gyakorlatokat próbáltak ki az ELTE hallgatóinak segítségével.
Miután a harminc főt számláló, oktatókból, doktoranduszokból és egyetemistákból álló javítócsapat befejezte a kóddal ellátott feladatlapok értékelését, a versenyzők megismerhették az eredményeket. A díjkiosztó ünnepségen minden diák és tanár könyvjutalmat és emléklapot kapott. A kategóriánkénti tíz legjobb versenyző továbbá értékes könyvcsomagot vehetett át.
A helyezettek megtekinthetők az ELTE oldalán.