Go online!
Kifizetődőbb az online népszerűség, mint az offline – derült ki Boston Consulting Group felméréséből.
A Boston Consulting Group (BCG) legújabb kutatásai szerint a fogyasztók többet profitálnak az online médiahasználatból, mint az offline fogyasztásból – számolt be az AllthingsD.
A Kövesd a profitot: hogyan értékelik az amerikai fogyasztók az online médiát? című tanulmányukban úgy számolták, hogy egy átlagos amerikai onlinemédia-fogyasztó 970 dolláros fogyasztói többletet ér el, szemben a 900 dollárt érő offline fogyasztóval. A BCG a fogasztói többletet úgy határozza meg mint azt az értéket, amit maguk a fogyasztók tesznek bele a médiával kapcsolatos tevékenységükbe vagy a termékbe azon felül, amennyit kifizetnek érte.
A kutatásban többféle médiakategóriát vizsgáltak: a könyveket, a rádiót, a zenét, az amerikai napi- és hetilapokat, a TV-t és a mozit, videójátékokat, a nemzetközi napi- és hetilapokat, a felhasználók által generált tartalmakat (UGC-ket) és a közösségi hálózatokat. Kiderült, hogy a legnagyobb felhasználói elégedettség a UGC-t, a közösségi médiát (amilyen a Facebook vagy a YouTube) övezi. Ez az eredmény egyáltalán nem meglepő, hiszen ezeknek a költségük valójában nulla.
Szintén nem túl meglepő eredmény, hogy a könyvek esetében volt a legkisebb az online fogyasztói többlet. Ez azonban várhatóan hamarosan szintén változni fog,ahogyan az e-könyv olvasó masinák egyre sokfélébbek és egyre könnyebben elérhetőek lesznek – mondja John Rose, a BCG egyik vezető kutatója, a tanulmány egyik szerzője.
Az elmúlt három évben megduplázódott az egy főre jutó kütyük száma. Ma egy átlagos fogyasztó 2,9 darab készülékkel rendelkezik (például okostelefon, táblagép). Ez a szám várhatón 4,1-re nő majd az elkövetkezendő három évben. Az online eltöltött órák száma szintén növekszik, ami az online médiafogyasztást radikálisan megnöveli.
A hirdetők persze még mindig nem érték utól a fogyasztókat. „Az érték a fogyasztó szempontjából keletkezik, még nem a hirdetőkéből” – mondja Rose. „A gazdasági modellek még mindig nem állnak készen arra, hogy támogassák azt, amit a fogyasztók már használnak.”
A nemek közt nincs különbség az onlineméda-fogyasztásban: mind a férfiak és a nők körülbelül heti 12 órát fogyasztanak online tartalmat. Olyan különbségeket találtak a kutatók, hogy a férfiak több zenét hallgatnak, míg a nők többet használják szociális interakcióra az internetet. Figyelemre méltó eredmény az is, hogy az amerikai felhasználókat sokkal inkább érdeklik az internet által elérhető előnyök, mint az online jelenlét lehetséges veszélyei.
Összefoglalva: a felhasználók nagyon is szeretik az online médiát. Ez az, ami miatt megjósolható, hogy az üzlet világa és az online média eggyé fognak válni. Különböző szakértők különféléket jósolnak arra nézvést, hogy ez mikor fog bekövetkezni, de hogy be fog következni, azzal mindenki egyetért. A hirdetők mindig is megtalálták a maguk útját a fogyasztókhoz, mégha az online média esetében ez igazán még nem is történt meg.
Forrás
Study: Online Media Pays Off for Consumers More Than Offline