0:05
Főoldal | Rénhírek

A tíz legnagyobb hiba a Facebookon

Mostanában egyre több cég próbál újabb ügyfeleket magához csábítani, illetve régieket magához kötni a közösségi portálokon, elsősorban persze a Facebookon. Elkövethetnek azonban olyan hibákat, melyekkel meglevő rajongóikat is inkább csak elveszthetik.

nyest.hu | 2011. február 18.

Egy korábbi alkalommal arról szóltunk, hogy az egyszerű arckönyv-felhasználók miképpen biztosíthatják, hogy a kedvenc termékeik, törzshelyeik, rajongott együtteseik üzenetei valóban eljussanak hozzájuk. Most viszont a másik félhez fordulunk: tanácsaink elősegítik, hogy a felhasználók kitartsanak oldalaik mellett.

1. Túl sok poszt egy napra

Ha a rajongók túl sok posztot látnak, spammelésnek fogják érezni üzeneteinket. Az, hogy hány poszt minősül soknak, nagyban függ az oldal jellegétől. Egy együttes számára például csak rendkívüli esetekben ajánlott napi egy posztnál többet küldeni. Ezzel szemben egy médiaszolgáltató részéről akár a napi tucatnyi poszt sem minősül feltétlenül soknak.

2. Túl sűrű posztolás

Ez a szabály nem keverendő össze az előzővel. Hiába posztolunk csak naponta kétszer, ha a posztjaink túl kis időközben követik egymást. Ezzel a módszerrel sokkal kevésbé figyelemfelhívóak üzeneteink.

3. Újraposztolni ugyanazt

Bár a marketingesek gyakran ajánlják az újraposztolást, ez sem hatékony eszköz. Ha valamilyen okból mégis feltétlenül fontosnak tartjuk azonos tartalom újraküldését, akkor egészítsük ki valamilyen csavarral!

4. Vita a rajongókkal

Az egyik legnagyobb hiba, amit egy rajongói oldal elkövethet, ha vitába száll a rajongókkal. Ezt tette a Nestlé, amikor a Greenpeace kritizálni kezdte amiatt, mert az esőerdőket irtó vállalatoktól vásárol pálmaolajat.

A Nestlé megfenyegette azokat a rajongóit, akik valamelyik logójuk módosított változatát használják, hogy eltávolítják őket. Bizonyára az ehhez hasonlókra gondoltak:

A tíz legnagyobb hiba a Facebookon
Forrás: Greenpeace

Ezzel a bejelentésükkel azonban magukra haragították azokat a rajongókat is, akik addig nem foglalkoztak ezzel a kérdéssel. A helyezetet csak rontotta, hogy az oldal adminisztrátora csúnya vitába keveredett a hozzászólókkal. A saját arculatromboló viselkedésének köszönhetően a cég sokkal nagyobb presztízsveszteséget szenvedett, mint amekkorát a Greenpeace kampányának köszönhetően...

5. A bírálatok törlése

A Nestlé is elkövette azt a hibát, hogy a céget bíráló megjegyzéseket eltávolította. Nem ritkán teszik ezt más cégek is. Sokkal helyesebb, ha az oldal adminisztrátorai előre felkészülnek az ilyen esetekre, és előre kidolgoznak olyan szabályokat, amelyeket követve az ilyen eseteket kezelni tudják.

6. Egysíkú tartalom posztolása

A cég vagy termék fészbukos oldalát persze elsősorban azért tartjuk fenn, hogy onnan saját weboldalunkra irányítsuk rajongóinkat. Követőink azonban ráunhatnak ezekre: érdemes tehát más tartalmakat, a profilunkhoz csak kissé áttételesen kapcsolódó képeket, státuszüzeneteket is posztolni.

7. Posztolás hozzátoldás nélkül

Ha a linkelt képhez, videóhoz, oldalhoz nem fűzünk semmiféle megjegyzést, nem egészítjük ki valamilyen információval, elmulasztunk egy lehetőséget saját arculatunk építésére.

8. A rajongók megjegyzéseinek válasz nélkül hagyása

Arctalanok maradunk akkor is, ha nem válaszolunk rajongóink kommentjeire. Fontos a párbeszéd kialakítása.

9. Lassú válasz a hozzászólásokra

A rajongók nem csupán azt várják el, hogy válaszoljunk arra, amit írtak, hanem a folyamatos figyelemre is igényt tartanak. Tanácsos tehát legalább hat óránként utánanézni az új megjegyzéseknek, és aktívan bekapcsolódni a folyó párbeszédekbe, illetve újraindítani az elakadt beszélgetéseket.

10. Az üdvözlőoldal hiánya

Gondolni kell a potenciális rajongókra is. Éppen ezért vonzóvá kell tenni az oldal felületét azon látogatók számára is, akik még nem rajongói oldalunknak. Erre szolgál az üdvözlőlap, melyet azok látnak oldalunkból, akik még nem lájkoltak minket. A statisztikák szerint sokkal gyorsabban nő azon oldalak rajongóinak száma, melyek üdvözlőlapjukat esztétikussá tették például egy jól sikerült fotóval.

Források

The biggest mistakes you can do on Facebook pages

Nestlé’s “no logo” policy triggers Facebook revolt

Nestle fails at social media

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!