Braille-burgerek
A dél-afrikai Wimpy gyorsétteremlánc rendkívül hatásos kampánnyal népszerűsíti az éttermeiben a látássérültek számára elérhető Braille-írásos menüket.
A kampány részeként olyan hamburgereket készített a Wimpy, amelyeken a szezámmagok segítségével Braille-írással írt üzeneteket helyeztek el. A Braille-burgerek feliratait láthatóan nagy élvezettel olvasták el, tapogatták ki a tesztelt látássérültek. A szezámmagból kirakott feliratok az elfogyasztásra kerülő hamburgerek leírásait tartalmazták: „Hamburger 100% marhából, számodra elkészítve.”
A Wimpy valójában „csak” 15 Braille-burgert készített el a kampányvideó kedvéért, de ezzel is hatalmas sikert ért el. A videónak népszerűségének köszönhetően a gyorsétteremlánc Braille-menüjének híre pár nap alatt 800 ezer látássérülthöz jutott el. Ez több, mint az egész országra becsült látássérültek száma.
A dél-afrikai cég éttermei egyébként állítólag már 2002 óta tartanak Braille-menüket is, de ez csak most, kilenc évvel később lett igazán köztudott. A Wimpy vezetői érthetően teljes mértékben elégedettek a reklám friss, kreatív megközelítésével.
Forrás
African Business Review: Braille burgers a tasty hit for Wimpy South Africa
Erről jut eszembe egy régi Gálvölgyi tréfa: Gálvölgyi vakként Kósa Andrással ebédel mákostésztát a menzán és közben tapogatja a tésztákat. Megkérdezi Kósát: Tudod miért nem szeretjük mi vakok a mákostésztát? - Nem. Miért? - Mert mire kiolvassuk kihül.