Az iPhone után itt az iMilk!
Hogy nézne ki a Prada által gyártott liszt és az Apple-féle tej? Egy dizájner elkészítette az alapvető élelmiszerek luxusmárkák szerinti csomagolását.
A termékek csomagolás igen nagy hatással van a vásárlókra: befolyásolja preferenciájukat, választásukat. Egy dizájner, Peddy Mergui éppen a csomagolás, a külcsín meghatározó szerepére szeretné fölhívni a vásárlók és a dizájnerek figyelmét. Kiállításáról a The Verge magazin közölt rövid ismertetőt.
A San Franciscóban látható Wheat is Wheat is Wheat (A búza az búza az búza) című kiállításán Mergui több mint egy tucat teljesen közönséges, mindennapi élelmiszert csomagolt be híres luxusmárkák dizájnja szerint. Megtekinthetjük például az Apple iMilkjét:
Így nézne ki a Prada lisztje:
Ilyen lenne a Benetton olívaolaja:
Így festene a Nike által forgalmazott gyümölcs:
A művész a kiállítással a csomagolás jelentőségére, befolyásoló erejére hívja föl a figyelmet. A fogyasztók ugyanis ha valami „menő”, jól néz ki, megveszik a terméket, mert az időlegesen önbizalmat ad számukra. A nagy luxusmárkák pedig ezt ki tudják használni: gyakorlatilag bármiből sokszoros hasznot tudnak húzni – kizárólag a dizájn eszközeit használva.
A kiállítás arra hívja föl a fogyasztók figyelmét, hogy a csomagolástól függetlenül, a tojás tojás marad. A dizájn azonban képes úgy manipulálni minket, hogy éppen ezekről a nagyon egyszerű tényekről feledkezünk meg, amikor az alapélelmiszerek közül választunk. A dizájner szakma figyelmét pedig arra az etikai kérdésre irányítja a kiállítás, hogy milyen eszközöket etikus használni egy-egy termék jobb, drágább eladhatóságának érdekében.
Aki a kiállítás többi képére is kíváncsi, kattintson a The Verge cikkére vagy a kiállítás oldalára.
Forrás