Hozzászólások:
istentudja: @doncsecz: Mindenkinek tudom ajánlani,ezáltal válik személyessé a dolog,aki megcsinálja,az másképp olvassa a történelmet.A név bizonyos fokig eligazíthat,de nem minden.A nemi kromoszómák egyértelmü vá...
2012. 01. 08, 11:16
Nem tanítják a finnugor rokonságot Finnországban?
Olman: "Mind több kutatás bizonyítja, hogy a madarak intelligensebbek, mint a főemlősök."
Attól még, hogy a varjú okosabb némely főemlősnél, a tyúk nem feltétlenül. És nem feltétlenül okosabb a varjú minden ...
2012. 01. 08, 10:58
Tyúkagyú-e a varjú?
doncsecz: @istentudja: Ilyet én is szívesen csináltatnék, biztos sok meglepetést tartogat. Én alapvetően három-féle dolgot tartok elképzelhetőnek: szláv nemzetiségű vagyok, tehát a vizsgálat az Iráni medence, I...
2012. 01. 08, 10:47
Nem tanítják a finnugor rokonságot Finnországban?
cs65: A szakma nem állt a helyzet magaslatán! Nekünk a szót általános iskolában tanították rajz órán, művészettörténet alatt, mint kortárs építészeti elem. (Magas házak ellensúlyozásaképpen a környezetükben...
2012. 01. 08, 01:18
Lepényépületben bérelnék lepénylakást
Jake21: @szigetva: Ez valóban így van, rossz példát hoztam fel. A lényeg ha egy idegen nyelvű természetföldrajzi név tartalmazza a felszínforma vagy jelleg elnevezését is, magyarban nem tesszük ki mellé még e...
2012. 01. 08, 00:47
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
bithei.niyalma: miután a mandzsuk elfoglalták a kék-tó környékét huhu noor-nak nevezték, ami nyilván a mongol elnevezésből ered és nem tették utána azt, hogy tó (mandzsu: omo, a nagyobb tenggin)
a visegrádi vár azért...
2012. 01. 08, 00:04
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
tenegri: @don B: Köszönöm - a kötőjelet hajlandó vagyok meggondolni, nem ragaszkodok hozzá, mert nem tartom különösebben fontosnak ott van-e vagy sem :)
2012. 01. 07, 23:14
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
szigetva: @Jake21: Ez egy elterjedt téveszme, hogy a manche csatornát jelent, (ruha)ujj a jelentése franciául (vö. mandzsetta). De még ha csatornát jelentene, akkor sincs semmi baj azzal, hogy egy olyan nyelvbe...
2012. 01. 07, 23:12
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
tenegri: @Ed'igen: Hát ugye én sem vagyok tökéletes, de ezért jó, hogy van aki figyel és pontosít :)
2012. 01. 07, 23:10
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
szigetva: @don B: De ezt nem nekem akartad mondani.
2012. 01. 07, 23:04
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
Ed'igen: A tunguz a szövegben az evenkit jelöli, és ha igen, akkor, miért nem azt írod?
Hamnigánok laknak még Oroszországban is a Csitai Területen (ma már asszem Bajkálontúli Terület a neve) és az Aga-Burját A...
2012. 01. 07, 23:04
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
don B: @szigetva: Ilyenkor kötőjel nélkül vagyunk AkH.-szerűek, vö.. La Manche csatorna, Fertő tó, Duna folyó. Tehát Kuku-nór tó, vagy Kukunór tó...
2012. 01. 07, 22:50
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
tenegri: @bibi: Hát persze, hogy kék :) A tó nevének írott mongol alakja köke naγur (= nagur), az ojrát nyelvjárásokban kök núr, a mongolban (halha, stb.) kb. höh nór. (halha cirillbetűs хөх нуур). Ebből a kök...
2012. 01. 07, 22:49
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
bibi: Ebben az ügyben (nyest.hu) nem az az érdekes, hogy a "kuku" esetleg = kék?
2012. 01. 07, 22:34
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
hegyaljai: Az emberi történelem során a szaglás jelentősége csökkent, a látás és a beszéd helyettesíteni tudta az orrot az információszerzés során. Ezt részben az tette lehetővé, hogy a 6 millió szaglósejttel re...
2012. 01. 07, 20:50
A kutyák felismerik gazdáik kommunikációs szándékát
Jake21: A helyes alak: Kuku-nór (tó). Európában is La Manche van és nem La Manche-csatorna. Hogy egyértelműbb legyen zárójelben oda lehet tenni a tó elnevezést. Amúgy meg középiskolás földrajzi névanyag, illi...
2012. 01. 07, 20:39
Nem minden mongol mongol, de minden mongol mongol
istentudja: @doncsecz: Két különbözö vizsgálatról van szó.Az egyiket (nemi kromoszóma)az FTDNA végezte szájnyálka-kaparékból,a másikat(nemi+testi kromoszóma) a 23andMe nyálmintából.Néhány hét múlva ott sorakozik ...
2012. 01. 07, 19:48
Nem tanítják a finnugor rokonságot Finnországban?
Molnár Cecília: Mondjuk nem hiszem, hogy szóban sokat számítana a szavak hasonló leírása. Maradjunk annyiban, hogy hasonlóan hangzik.
2012. 01. 07, 19:18
Teuton feministák nyelvbotlásai
Ed'igen: Huliganopitecus
2012. 01. 07, 17:53
Kegyetlenek a magyarok a menekültekkel?
Pesta: Mármint egyetlen betűben különböző. :)
Akár a jésített, akár a nem jésített angol ejtést nézzük a teuton szóban (tú vagy tjú/tsú), a tectonic szóban a „tec" akkor is két hang eltérést jelent, csak a s...
2012. 01. 07, 16:52
Teuton feministák nyelvbotlásai
Roland2: @Roland2: Mármint olyanok is, akiknek nem volt még kutyája.
2012. 01. 07, 16:18
A kutyák felismerik gazdáik kommunikációs szándékát
Roland2: @El Mexicano: A kutyák között is vannak többfélék,mindegyiknek más egyénisége van,nem lehet mind1ikre általánosítani.
Egyébként múltkor az {origo}-n olvastam,h. egyes kutatások bizonyították,hogy már ...
2012. 01. 07, 16:15
A kutyák felismerik gazdáik kommunikációs szándékát
Roland2: @Pesta: Isten ments,h. nyelvvédőnek tűnjek,de ide valóban inkább a "viselkedik" szó illet volna,szerencsésebb lett volna : többnyire dolgokra,szerkezetekre vagy folyamatokra értjük a "működik" kifejez...
2012. 01. 07, 16:06
A kutyák felismerik gazdáik kommunikációs szándékát
elhe taifin: @Huliganthropus:
Tehát ha én nem értek egyet veled, vagy nem szopom be a kurucinfó híreit, akkor máris nem vagyok magyar?
Gratulálok!
Ki vagy te, hogy eldöntöd, hogy ki a magyar és ki nem!?
Nem kell v...
2012. 01. 07, 16:06
Kegyetlenek a magyarok a menekültekkel?
El Mexicano: @tkis: Igen? Hát nézd, véleményem szerint meg nem kell semmiféle tudományos kutatás ahhoz, hogy tudjam és lássam, hogy mit művelnek a kutyák itt az utcában, ahol lakom...
2012. 01. 07, 15:54
A kutyák felismerik gazdáik kommunikációs szándékát
tkis: Aki ilyen -- már megbocsáss -- hülyeségeket ír a kutyáról (ami még a farkasokra se igaz, vö. www.termeszetfilm.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=14), az nemcsak azt árulja el, hogy sohas...
2012. 01. 07, 15:46
A kutyák felismerik gazdáik kommunikációs szándékát
doncsecz: @Huliganthropus: Hát ez baromira elképesztő. Vannak ott más kisebbségeknek, mint araboknak a negyedei újonnan, azokban is pont ez a helyzet uralkodik, ez a gettósodás, ami minden nemzetnél fennáll. Va...
2012. 01. 07, 15:07
Kegyetlenek a magyarok a menekültekkel?
doncsecz: @istentudja: Milyen meghatározás volt ez? Nyálmintából vett DNS? Erre én is kíváncsi vagyok.
2012. 01. 07, 14:56
Nem tanítják a finnugor rokonságot Finnországban?
istentudja: Hölgyeim és Uraim!
Leginkább az általánosításokat nem szeretem ebben az egészben.Akit igazán érdekel a dolog,százegynéhány dollárért kiderítheti,kik az ösei.Én megtudtam.És kikérem magamnak:csángó lét...
2012. 01. 07, 13:29
Nem tanítják a finnugor rokonságot Finnországban?
El Mexicano: Ez olyan dolog szerintem, hogy sok mindent meg lehetne ugyanígy sok más egyéb állatfajtáról is állapítani, ha azokon is végeznének hasonló kutatásokat. Én a kutyákat – elnézést a kutyatartóktól – egyá...
2012. 01. 07, 12:23
A kutyák felismerik gazdáik kommunikációs szándékát