0:05

Hozzászólások:

Találatok száma: 75076 | Megjelenített tételek: | Cikk címe szerint | Kommentelő neve szerint
El Mexicano: "A latinban és az ősgermánban is volt névszóragozás, a mai újlatin és germán nyelvek többségében ennek szinte nyoma sem maradt." Hagyományos értelemben ez igaz, viszont alaktanilag vizsgálva az egyes ...
tenegri: @avarikus: Megnéztem a Magfilozófiai Társaság honlapját. Gratulálok a szerzőnek, tökéletesen sikerült karikatúrát rajzolt :) Nem tudom, hogy egyszerűen csak viccnek szánta vagy komolyabb nevelő-elrett...
iphonedev: Kedves avarikus, Nem bonyolódva most a hozzászólásod részleteibe, kérlek említs már egy olyan nyelvcsaládot, amely esetében a rokonságot "számtani modellek" (akármi is lett-légyen az) alapján bizonyít...
anokó: Kedves András ! Ön hisz a finnugor nyelvrokonságban , de nem tudja érvekkel alátámasztani ennek okát. Én nem hiszek a finnugor nyelvrokonságban. Nyelvészeink a finnugor nyelvrokonságot összehasonlító ...
.::JunKieEQ::.: A Finnugor elmélet bizonyíthatóan butaság. Akit érdekel az igazi történelmünk és nyelvünk IGAZ története nézze meg a Csillagösvényen sorozatot.
elhe taifin: @bithei.niyalma: Erre én is kíváncsi vagyok.
elhe taifin: Rövid összefoglaló az ainu írásokról: fubito.blogspot.com/2011/01/ainu-iras.html
kalman: @ikeske: "Az ikes ragozás igazából nem "paradigma", hiszen sosem volt teljes." - Egyetértek, valószínűleg így van, nem is mondtam az ellenkezőjét. "Egész egyszerűen kézzelfogható, nem is annyira nyelv...
2011. 01. 10, 20:17   Néhány szó az ikes ragozásról
bithei.niyalma: kicsit off a kérdés, de melyik az a finnugor nyelv, amit különösebb nehézség nélkül lehet tanulni és lehet hozzá nagy mennyiségben olvasnivalót találni? a nehézség alatt azt értem, hogy szótár/nyelvkö...
Grétsy: @prezzey: Óóó, kedves prezzey! Most látom: a fogalmazás világos -- én vagyok a lüke... Elnézést!
prezzey: @Grétsy: pont erre akartam utalni (bocs ha nem volt egyértelmű), hogy régebben simán egybe sorolták őket a Gypsies alá, de ahogy a Gypsies helyett a Roma lett a preferált, oda már nyilvánvalóan nem le...
ikeske: @knauszi#1: Az ikes ragozás minden eddigi "szótörténeti" magyarázata kudarcba fulladt, így itt is. Az ikes ragozás igazából nem "paradigma", hiszen sosem volt teljes. Egész egyszerűen kézzelfogható, n...
2011. 01. 10, 18:46   Néhány szó az ikes ragozásról
Grétsy: @prezzey: Tudomásom szerint az " ... and Travellers" elem azért van külön említve, mert ez egy speciális, egyedi kultúrájú és életmódú, pontosan nem is ismert történelmi gyökerű, sajátos ír nyelvet ha...
prezzey: Az nekem még kicsit hiányzik a cikkből, hogy a beások (nyilván közülük nem mindenki, mindenesetre elég sokan) sem feltétlenül szeretik, ha romának hívják őket. A beások más nyelven beszélnek - ami a r...
Grétsy: @viktor: Kedves Viktor! Személyes véleményem természetesen van; ám mint utalt rá: nem egyedül enyém a "felelősség". Ráadásul az én véleményem egyáltalán nem fontos: én nem "a nyelv" vagyok, csupán egy...
seaman50: ... csak gratulálni tudok azoknak, akik az átjelentkezéses választási csalásban is részt véve hatalomba segítették a "fiúkat", ők hálából most szívatnak, így helyes ...
viktor: @Grétsy: Nagyon jó összefoglaló írás. Amit én hiányoltam belőle, az végén egy személyes vélemény, egy végkövetkeztetés, esetleg egy javaslat, ismerve a mai kulturális-politikai-társadalmi viszonyokat ...
El Mexicano: Az indoeurópai nyelvekben hasonló szerepet töltenek be a magyar igekötőkhöz a prefixumok (előképzők), bár gyakran nem lehet egyértelmű megfeleltetést tenni a jelentések között.
2011. 01. 10, 09:45   Az igekötők „jelentése”
kalamajka1: Becsapós volt a cím, mert a "language" és a "tongue" ugyanaz a szó magyarul. Én a címból az első értelemre gondoltam.
2011. 01. 09, 20:28   Az első igazi mesterséges nyelv
Grétsy: @El Mexicano: Igen:nekem is nagyon fura. Bevallom, nem tudok hozzászólni -- próbálok információt gyűjteni, talán sikerál...
El Mexicano: @Grétsy: Kedves Zsombor! Megnéztem a linket, így valóban létezik ilyen szó, viszont ez a spanyolországi romani nyelv önelnevezése, és nem a 'cigány' jelentésű szó spanyolul. A DRAE (Diccionario de la ...
Grétsy: @El Mexicano: Én pl. ilyet láttam: "El caló (zincaló o romaní español) es una lengua variante del ... " (es.wikipedia.org/wiki/Caló); nos például az ó bizony nálam hiányzik... Köszönöm a pontosítást é...
Grétsy: elhe taifin Nagyon köszönöm. (Bár sajnos, nem vagyok egy Arany János... ;-) )
don B: @Szirki: Klasszikus agyatlan téveszme. Tessék elkezdeni ragozni a mutató névmásokat! Az, abban, abba, arról, annak, attól, annál... Úgy lett az az-ból névelő, hogy hasonult a z: az ház - ahház - a ház...
tenegri: @Szirki: Egy nyelv elemei mindabból állnak össze, amit a beszélői használnak a beszédükben, s ez nagyon sokféle lehet. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden beszélő csakis és pontosan ugyanazo...
El Mexicano: Apropó: szanszkrit... www.omniglot.com/soundfiles/udhr/udhr_sanskrit.mp3 Érdemes meghallgatni, szerintem leginkább a cigány nyelvre hasonlít (azaz fordítva: a cigány nyelv hasonlít rá a legjobban).
El Mexicano: @elhe taifin: Persze, nem a költészetre gondoltam, hanem a mai írott köznyelvre. :)
elhe taifin: Arany János azért használta :)
El Mexicano: @elhe taifin: Mindkettő helyes. Más kérdés, hogy az írott nyelvben nem szokás a v-s alakot használni, legalábbis nem elterjedt.
elhe taifin: "A mutató névmás -val, -vel ragos alakja kétféleképpen használatos: azzal és avval, ezzel és evvel. Mindkét alak használata - szóban és írásban - egyaránt helyes." Kis magyar nyelvtan, 15. kiadás 54. ...
Váltás normál nézetre...