Ötpontosra szűkült a közoktatás kérdéses elemeinek listája
A közoktatási koncepciót illetően még számos kérdésben ugyan nem sikerült megegyeznie a kabinetnek, az április 6-ai keltezésű szöveg kérdéses elemeinek száma két hét alatt a korábbi tizenháromról ötpontosra szűkült - írja az origo.hu.
Az internetes hírportál információi szerint a kormány elé került friss változat a közoktatási koncepció még le nem zárt, kényes kérdései között az életpályamodell bevezetésének csúszását, a pedagógusok kötelező óraszámának emelését, a központi bérfinanszírozást, az eddig nem létező Pedagógus Kamara létrehozását és a mindennapos testnevelés bevezetéséből adódó költségvetési többletterhet említi. A nemzetgazdasági tárca és az államtitkárság közti vitás kérdéseket soroló összefoglaló szerint a legélesebb ellentét az intézmények fenntartásával és a pedagógusok foglalkoztatásával kapcsolatban van a két szervezet között.
A koncepció friss verziója az életpályamodell bevezetésének elhalasztásán túl többek közt kiemelten kezeli az anyag a pedagógusok nemzetgazdasági minisztérium által követelt óraszámemelését is. Emellett változásként kell megemlíteni, hogy amíg az április elején készült változat nem csatolt háttérszámításokat a tervezett intézkedésekhez, addig az április 18-ai verzió már számszerűsíti azok költségvetési hatásait.