Nyereséges a cseh internetes lap
Több mint egymilliárd koronás adózott nyereséggel zárta a tavalyi évet a Seznam.cz cseh internetes hírportál, szolgáltató és kereső.
A társaság közlése szerint a tavalyi bevételek meghaladták a 2,6 milliárd koronát, ami éves szinten 19 százalékos növekedés. A bevételek nagy többsége a internetes reklámból folyt be a társaság kasszájába.
A Seznam.cz kasszájába folyik be a cseh internetes piac reklámbevételeinek nagyjából a harmada. Az internetes szolgáltatók szövetsége (SPIR) szerint az idén májusban a Seznam.cz mintegy 170 millió koronát inkasszált a reklámokból. A Seznam.cz főoldalára májusban 5,3 millió ember látogatott el, ami a cseh internetezők 80 százaléka.
A második legnagyobb hírportál, szolgáltató és kereső a Centrum.cz tavalyi forgalma félmillió korona körül alakult – közölte Jiří Hájek, a társaság kommunikációs igazgatója. Az egész csehországi internetes reklámpiac tavalyi forgalma a SPIR kimutatása szerint megközelítette a 9 milliárd koronát.
A statisztikák szerint a Seznam.cz főoldalát havonta több mint egymilliárd alkalommal nyitják meg Csehországban. Ez nagyjából annyi, mint amennyit a második és a harmadik legnagyobb szolgáltató mutat ki ezen a téren közösen.
A Hospodářské Noviny című gazdasági napilap szerint a Seznam.cz keresője a használatot tekintve Csehországban felveszi a versenyt a Google keresőjével.
A Seznam.cz mintegy ezer embernek ad munkát. A társaság célja a közeljövőben, hogy megvesse lábát a gyorsan fejlődő mobilinternet területén is.