Kínában viszik, mint a cukrot az iPhone 5-öt
A piacra kerülése utáni első három napban már több mint kétmillió darabot értékesítettek a legújabb iPhone-ból, a keresletet a vállalat hihetetlennek nevezte.
A kínai fogyasztók fogadtatása hihetetlen, az elmúlt hétvége az Apple rekordeladásait is felülmúlta a kelet-ázsiai országban – írta Tim Cook, az Apple vezérigazgatója közleményében. Steve Jobs utóda nagyon fontos piacnak nevezte Kínát, ahol a vásárlók „alig várják, hogy megszerezzék a legújabb termékeket”.
Az iPhone 5 pénteken debütált a kínai piacon, azt a legnagyobb mobilszolgáltatóknál, az Apple-boltokban és az online viszonteladóknál is megvásárolhatják a kínaiak. Kína az Egyesült Államok után jelenleg az Apple második legnagyobb, leggyorsabb növekedést felmutató piaca, amely a teljes vállalati bevétel 15 százalékát generálja. A Strategy Analytics kutatócég statisztikái szerint az idei év harmadik hónapjában Kína lett a világ elsőszámú okostelefon-piaca.
Az Apple ugyanakkor egyre jelentősebb versennyel kénytelen megküzdeni az 1,1 milliárdnál is több kínai mobiltelefon-tulajdonos kegyeiért. Az Apple jelenleg a hatodik legkedveltebb mobiltelefon-márka az országban, piaci részesedése viszont az elmúlt év során 4,2 százalékkal csökkent. A 3 ezer jüannél (105 ezer forint) drágább okostelefonok piacán ugyanakkor még mindig 42 százalékos részesedést tudhat magának – derül ki az ágazati statisztikákból.