0:05
Főoldal | Rénhírek

Jönnek a kitörölhetetlen hirdetések a Facebookon?

Kitörölhetetlen hirdetések és pénzért eladott demográfiai adatok. A kritikusok ettől tartanak a Facebook új fejlesztése kapcsán.

nyest.hu | 2011. augusztus 8.

A Facebook arra készül, hogy beengedje a hirdetőket a felhasználók hírfolyamába – számol be róla a Wall Street Journal és a The Atlantic Wire. Az új tervek szerint a fizető hirdetőktől érkező státuszfrissítéseket nem lehet majd elrejteni, azok látszani fognak a falunkon, ha akarjuk, ha nem.

A Facebook által közel egy éve bevezetett algoritmusnak egyebek mellett az is köszönhető, hogy nem minden ismerősünk üzeneteit láthatjuk: csak azok a bejegyzések bukkannak fel a falunkon, akikkel a közelmúltban valamilyen interakciót – cset, komment, lájkolás, üzenet, stb. – folytattunk. Ennek a fejlesztésnek volt a része az is, hogy a nem tetsző státuszfrissítéseket egy kattintással eltüntethettük, azok nem jelentek meg a továbbiakban a hírek között.

A Facebook – úgy tűnik – a közel nyolcszázmilliós felhasználói körre felfigyelő hirdetői köröknek kedvezne. Ahogy több vezető online marketingcég is jelezte, az, hogy a Facebook hírfolyamban a hirdetői üzenetek nem jelennek meg minden felhasználónál, jelentősen korlátozza a marketingkapmányok hatásfokát. A Facebook döntése, hogy ezek az üzenetek „szűretlen” formában jelenjenek meg, természetesen fellelkesíti a hirdetői piacot.

Van más következménye is az új hírfolyamnak. Az új News Feed révén a felhasználókról gyűjthető információk hihetetlen mennyisége válna elérhetővé a hirdetők számára. A hirdető olyan adatokat kaphatna meg, mint a felhasználó által játszott játékok listája, a cégek, amiket lájkolt, de a barátai által végrehajtott műveletek listája is.

A változtatások révén nem csak a megnövekedett hirdetői üzeneteket kell elviselnie a Facebook-felhasználónak. Az új fejlesztés bevezetésével a közösségi portál a fentieken kívül értékes információkhoz is jut majd saját felhasználóiról. A Zuckerberg-birodalom már le is szerződött a Nielson marketingóriással és létrehozták az Online Marketing Rating System elnevezésű szolgáltatást, amivel a cégek kampányaik sikerességét a felhasználók demográfiai adatainak ellenőrzésével ellenőrizhetik – méghozzá nem csak a Facebookon! A rendszer lényege, hogy a hirdetők címkéket helyeznek el azokon a hirdetéseiken, amik kikerülnek a célportálokra. Amikor a hirdetést valaki megtekinti, a banner meghívja a Facebook szerverét, ami pedig kikeresi az adott felhasználóról elérhető releváns demográfiai adatokat, majd visszaküldi a Nielsen számára. A Nielsen eztán visszajelzést tud adni az adott kampány eredményeiről a hirdetőnek.

Kérdés persze, hogy a különböző adatvédő civil szervezetek hogyan reagálnak majd a fejlesztésre. A Facebookot több helyről is támadják adatvédelmi gyakorlata miatt, egy ilyen lépéssel pedig magára vonhatja a civilek haragját. Ami esetleg pont jókor adna muníciót a Google Plus elterjesztésén fáradozó versenytársnak is...

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!