Instant találat már a Google magyar oldalán is
A vállalat megkezdte a két hónapja bemutatott funkció élesítését a magyarországi weboldalán is, napokon belül mindenkinél elérhető lesz.
A Google ma megkezdte az Instant keresés funkció bevezetését magyar nyelvű weboldalán: a lehetőség napokon belül megjelenik a google.hu felületen is a Google-fiókjukba bejelentkezett felhasználóknál. A funkció bevezetése folyamatos, így egyes felhasználóknál előbb, míg másoknál valamivel később jelenik meg – közölte a vállalat hazai képviselete.
A Google szeptember elején nagy felhajtással kísérve indította el az instant keresés szolgáltatást. Amint akkor megírtuk: a Google Instant úgy működik, hogy amint a felhasználó hozzáfog egy keresőszó begépeléséhez, az eredményeket azonnal, a keresési javaslatokra támaszkodva automatikusan megjeleníti, és az újabb betűk bevitelével egy időben dinamikusan módosítja. A cég becslései szerint ezzel egy tipikus keresés során 2-5 másodperc spórolható meg.
A kvázi valós idejű keresés komoly pluszterhelést ró a Google szerverinfrastruktúrájára. A vállalat statisztikái szerint egy átlagos keresőszó 20 karakterből áll, így ha minden egyes begépelt karakterre új keresést futtatnak, hússzor annyi lekérdezést kellene végezni, mint a régi rendszerben. Hogy erre ne legyen szükség, a cég optimalizálással – többek között a felhasználó keresési előzményeinek figyelembe vételével és a cache hatékonyabbá tételével – megpróbálta minimalizálni a dinamikus kereséssel járó extra terhelést.
Azok a felhasználók, akik nem akarnak azonnali keresési találatokat, kikapcsolhatják a szolgáltatást a fiók beállítások menüpontjában. A Google Instant a természetéből fakadóan nagyobb hálózati forgalmat generál, de a vállalat szerint a sávszélességigény nem nő jelentősen – mindenesetre a terv az, hogy lassabb kapcsolatokon a funkció automatikusan kikapcsol majd. A szolgáltatás használatának feltétele, hogy a felhasználó be legyen jelentkezve a Google-fiókjába, és a Chrome, Firefox, Safari vagy Internet Explorer böngészők friss verzióit használja.
A vállalat az angol keresőjében nemrég vezette be a találati oldalon felbukkanó előnézeti képet, amely segíthet abban, hogy ki tudjuk szűrni a nem releváns találatok egy részét. Azt egyelőre nem tudni, hogy a magyar oldalon ez a funkció is megjelenik-e most.