Hódítanak a közösségi oldalak Ázsiában
A népszerű társasági portál, a foursquare öt nyelvvel bővítette szolgáltatásait. Az ázsiai felhasználók különösen aktívak az közösségi oldalon.
Hazánkban a foursquare még nem olyan közismert fogalom, mint a facebook, de a helymeghatározáson alapuló társasági portál felhasználó tábora idén nyáron érte el a 10 milliót. Az eredetileg angol nyelvű oldal februártól már kibővült a francia, spanyol, olasz, német és japán nyelvű elérthetőséggel.
Mostantól öt további nyelven lehet elérni a foursquare-t. Ez az orosz, a portugál, a koreai, a thai és az indonéz. Szembetűnő a három ázsiai nyelv jelenléte. A nyelveket egyre gyakrabban rangsorolják internetes jelenlétük és gazdasági fontosságuk szerint is, de a thai és az indonéz általában hiányzik e listákról.
A foursquare választása azt jelzi, hogy Thaiföld és Indonézia lakossága gazdasági erején felül vesz részt a közösségi portálok felhasználásában. Thaiföldön például 318 százalékkal nőtt a foursquare felhasználóinak száma az elmúlt évben. Az internet gyakran emlegetett legfontosabb nyelvei közül most már csak a kínai és arab hiányzik a foursquare választási lehetőségeiből, de valószínűleg hamarosan ezeken a nyelveken is elérhető lesz.
Források:
e27: Foursquare adds in five new languages, including Thai and Bahasa