Facebook: Ázsiában az indonéz nyelv az élen
Ez a tény aláássa azt a teóriát, hogy a nemzetközi közönségnek szánt weboldalakat a különböző kultúrákhoz igazítva kell fejleszteni.
Az indonéz nyelv vezeti a Facebook-használók ázsiai ranglistáját, miközben világviszonylatban a délkelet-ázsiai ország nyelve az ötödik helyre került a közösségi portál használói között – derült ki egy friss felmérésből.
Az oldal több mint 400 millió felhasználójának fele az angol nyelvű felületet állította be, ezt követően a spanyol, a francia és a török lokalizáció a legnépszerűbb.
Az indonéz nyelv 20 millió feletti felhasználószámmal lett az ötödik, annak ellenére, hogy az ország 234 millió lakosából csak keveseknek van internetelérése.
Az Inside Network piackutató felmérése aláássa azt a teóriát, hogy a nemzetközi közönségnek szánt weboldalakat a különböző kultúrákhoz igazítva kell fejleszteni, úgy tűnik, az új felhasználók megnyerésénél a honosítás játszik meghatározóbb szerepet – állítják szakemberek.
Az oldal növekedése pedig egyre fontosabb szerepet játszik a hirdetők körében is, miután a comScore múlt hónapban közzétett jelentése szerint a Facebook amerikai felhasználóinak az év első három hónapjában 176,3 milliárd reklámot jelenítettek meg.