0:05
Főoldal | Rénhírek
Játékimádók

A Facebook és az üzlet: a kínai itt is az élre tör

Bár Kínában tiltva van a Facebook, a kínai mégis a 9. legnépszerűbb nyelv a közösségi oldalon, köszönhetően Hongkongnak, Tajvannak és Szingapúrnak. A dinamikus fellendülés a Facebook legnagyobb játékosainak figyelmét is felhívja lassan.

nyest.hu | 2010. szeptember 5.

Bármilyen meglepő adat: a 11 és fél millió kínai nyelvű Facebook-használó túlnyomó többsége csak a játékok miatt látogat az oldalra. Ez a közönség pedig meglehetősen fiatal: átlagéletkoruk 27 év, ami jóval alacsonyabb, mint az amerikai vagy más nyugati országbeli felhasználók életkora. Mi több, a tapasztalatok azt mutatják, ez a réteg játék közben nagyon szívesen költ virtuális termékekre (például a virtuális farm növelése érdekében több tehénre vagy high-tech locsoló berendezésre): idén összesen 5 milliárd dollárnyi bevétel származott ebből. A kínai nyelvű piac tehát nemcsak folyamatosan nő, hanem meglehetősen értékes is – hívja fel a figyelmet a Facebook Inside nevű oldal.

A Facebook és az üzlet: a kínai itt is az élre tör
Forrás: John Nyberg/sxc.hu

Ezek alapján nem csoda, hogy a játékgyártó cégek érdeklődése megnőtt a Facebook kínai felhasználói iránt. Az egyik legnagyobb, internetes játékokat előállító cég, a Zynga nemrég dobta piacra póker játékának kínai változatát. A lépés megéri: a tajvani és a hongkongi közönség alapján a közösségi oldalon  lemérhető, vajon van-e értelme belépni később magára a kínai piacra is.

Mivel Hongkong, Szingapúr és Tajvan összlakossága 35 millió, a mostani 11,5 millióhoz képest Kína nélkül is van még hová fejlődnie a kínai nyelvű Facebook-piacnak.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!