0:05
Főoldal | Rénhírek

Digitális pedagógus konferencia

Hogyan alakul át az információs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma? Milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola, és hogyan változik a pedagógus szerepe? Többek között ezekre a kérdésekre keresi a választ a Digitális pedagógus konferencia 2013. az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán 2013. május 25-én.

nyest.hu | 2013. május 23.

A konferencia elnevezése kisebbfajta rejtély. A pedagógus konferencia forma ugyanis azt sugallja, hogy a konferencia pedagógus, ami nyilván nem igaz. Ha pedagógusok konferenciájáról van szó, pedagóguskonferencia lenne a helyes írásmód. A konferencia teljes nevének írása Digitális Pedagóguskonferencia lenne, ha a konferencia lenne digitális, és Digitálispedagógus-konferencia, ha a pedagógusok lennének digitálisak. Feltételezhető, hogy egyik helyzet sem áll fenn – talán éppen ez a szabálytalan írásmód oka is. (A szerk.)

Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Iskolapedagógiai Központja, a Tempus Közalapítvány és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete által szervezett Digitális pedagógus konferencia 2013 arra a kérdésre keresi a választ, hogy milyen ismeretekkel, képességekkel és kompetenciákkal kell egy pedagógusnak rendelkeznie ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos közvetítője és tanítója legyen.

Az információs és kommunikációs technológiák használata áthatja mindennapjainkat – jelentősen befolyásolva az olvasási, a kommunikációs és tanulási szokásainkat is. A tanulási szokások megváltozása elengedhetetlenné teszi a pedagógusok szerepének átgondolását, újraértelmezését, hiszen a digitális generációk tanítói számtalan olyan kérdéssel és kihívással találkoznak, amelyek az infokommunikációs eszközök és a web 2.0-s szolgáltatások használatára vezethetőek vissza.

Több mint harminc szekcióelőadás mutatja be a hazai innovatív és kreatív gyakorlatokat, új módszereket: a konferencián előadást tartanak – többek között – a naponta nagyvenezer látogatót vonzó TanárBlog működtetői, illetve elfogadta a meghívást a világhírű sakkozó, Polgár Judit, aki olyan tananyagot dolgozott ki, amely – a sakk segítségével – a rendszerben való gondolkodást képes fejleszteni. Bemutatják a Történelemtanárok Egylete által létrehozott, a történelmi tévhitek eloszlatását célzó nagy sikerű „Tényleg!?” portált és a Lájksuli kezdeményezést is, de szó lesz arról is, hogy miként alkalmazhatók az USC Soá Alapítvány által felvett videó-interjúk az iskolai oktatásban.

A kerekasztal körül beszélgető elméleti és gyakorlati szakemberek pedig azt vitatják majd meg, hogy mit jelent a műveltség a 21. században, vajon mit kell, hogy tartalmazzon a tananyag, illetve milyen módon motiválhatóak a digitális kor gyerekei. A konferencián gyakorló pedagógusok jó gyakorlatait, bevált módszereit is bemutatják, így például az érdeklődők megismerkedhetnek a Tempus Közalapítvány új, Digitális Módszertárába feltöltött ötletekkel is, amelyek kitalálói a konferencia keretében Digitális Pedagógus Díjban is részesülnek.

A Digitális nemzedék és a Digitális pedagógus konferenciák hagyományainak megfelelően a konferencia napján elérhető lesz a konferenciakötet online verziója a konferencia honlapján.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!