Amikor a festmény megszólal
Rendkívüli zenei kalandba vágott egy olasz zenészcsalád: életre keltették a 16. századi olasz festményeken ábrázolt hangszereket, és játszanak is rajtuk.
Kíváncsi voltam, milyen a hangja egy olyan hangszernek, amely semmilyen zenetörténeti szakkönyvben nem szerepel, még neve sincsen, soha senki nem hallotta játszani, sőt valójában azt se tudjuk, hogy hogyan kell használni – magyarázta a Corriere della Sera olasz napilap online televízió csatornájának a reneszánsz hangszerek modern mestere Adriano Sangineto.
A Sangineto ismert névnek számít Monza városában, ahol a család tagjai hangszerkészítőként és zenészként dolgoznak. Adriano hegedűkészítő, de leginkább arra az általa „cimbalomhárfának” nevezett hangszerre büszke, melyet a reneszánsz festményekről másolt le. Leonardo da Vinci, Piero di Cosimo, Giorgione képeit tanulmányozva keresi a festők művein főszerepet játszó vagy éppen puszta díszletként használt hangszereket.
„Kihívást jelent számomra, mivel nem csak azt kell kitalálnom, miként valósítsam meg a hangszert, hanem azt is, hogyan játsszak rajta. Furcsa, szokatlan hangok születnek, de a végére zene lesz belőle” – mondta Sangineto, aki rokonaival koncerteket is ad – kizárólag reneszánsz festményekről származó hangszerekkel.