0:05
Főoldal | Rénhírek

A popcorn és a reklámok

A rágás hatástalanítja a reklámokat – írják a kölni egyetem kutatói egy új tanulmányukban.

nyest.hu | 2013. október 16.

Ha valaki popcornt rágcsál mellettünk a moziban, főleg, ha éppen kedvenc filmünket nézzük, az elég bosszantó tud lenni. Jó hír, hogy mostantól nemcsak a közönség popcornellenes tagjai bosszankodhatnak, hanem a reklámkészítők is. A kölni egyetem tudósainak kutatása ugyanis azt mutatja, hogy a popcornevés immunissá teszi az embert a reklámfilmekkel szemben – számolt be a The Guardian.

A reklámokban elhangzó márkanevek ugyanis úgy tudnak bevésődni az emlékezetünkbe, hogy önkéntelenül is utánozzuk az újonnan hallott név kiejtését. És minden újabb alkalommal, amikor meghalljuk a nevet, öntudatlanul újra és újra gyakoroljuk.

A reklámozók rémálma
A reklámozók rémálma
(Forrás: Wikimedia Commons / fir0002 / GFDL 1.2)

Az új kutatás szerint azonban ezt a „belső beszédet” a rágás megzavarja, és nem tudjuk elismételni a hallott nevet. Az ezt alátámasztó kísérletükben a tudósok 96 embert hívtak meg egy mozifilmre, amely előtt jó néhány reklámfilmet is lejátszottak. A résztvevőket két csoportra osztották: az egyik csapat popcornt kapott a vetítés alatt végig, a másik csoport tagjai azonban csak gyorsan olvadó cukorkát.

A film megnézése után elvégzett tesztek azt mutatták, hogy a popcornevőkre nem volt hatásuk a film előtti reklámoknak, míg a cukorkás csoport tagjai pozitív reakciókat adtak a film előtti reklámokra. Ha ezek az eredmények megállják a helyüket, arra lehet számítani, hogy a mozikból rövid úton kitiltják majd a rágcsálnivalókat.

Forrás

Eating popcorn in the cinema makes people immune to advertising

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások (1):

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
6 éve 2013. október 16. 11:51
1 Lacc

Az a helyzet, hogy én a film miatt megyek moziba, nem pedig a reklámok miatt. Filmnézés közben miért ne rágcsálhatnék azt, amit akarok!! Amúgy is már elegem van az örökös reklámokból.