0:05
Főoldal | Rénhírek

A magyar diákok teljesítménye átlagos

A nyolcadikosok között a lányok szövegértésben, a fiúk a természettudományi teszten teljesítettek jobban egymásnál – más területeken nem volt számottevő az eltérés.

MTI | 2012. december 13.

A közoktatásban tanuló magyar diákok eredményei átlagosak, illetve annál jobbak – derül ki annak a két nemzetközi felmérésnek az eredményeiből, amelyekről kedden számolt be Hoffmann Rózsa oktatásért felelős államtitkár. A két kutatás során a 10 és 14 éves diákok matematikai, szövegértési és természettudományi ismereteit mérték fel a világ számos országában. A kutatásokat végző, több mint 70 tagállamot tömörítő nemzetközi szervezet 1958 óta végez hasonló felméréséket mondta Brassói Sándor, az Emberi Erőforrások Minisztériuma közoktatás-irányítási főosztályvezetője. Hozzátette: az oktatásirányítás ezen adatok úgynevezett másodelemzéséből vonja ki a legtöbb információt, ezért fontos, hogy az eredmények minél szélesebb körhöz eljussanak.

A PIRLS és TIMSS elnevezésű felmérések részleteit Balázsi Ildikó, az Oktatási Hivatal közoktatási mérési értékelési osztályvezetője ismertette. Az egyik felmérésben 49, míg a másikban 64 ország több mint 300 ezer tanulója vett részt. Magyarországon 150 iskola 5400 tanulója írta meg a felmérő teszteket. A negyedikesek szövegértési eredményei 12 országban voltak jobbak, míg 23 oktatási rendszer gyengébb eredményeket ért el a magyar átlagnál. Hasonló eredményeket hozott a matematikai tudás összehasonlítása is, míg a természettudományi felmérések eredményei csak 7 országban voltak jobbak a magyarországinál. A korábbi felmérések összehasonlításából kiderült, hogy a magyar diákok szövegértése és matematikai tudása ingadozó volt az elmúlt évtizedekben, ám a természettudományok területén jelentős előrelépés volt tapasztalható.

A nyolcadik osztályosok matematikai és természettudományi felmérésében a magyar diákoknál csak 8 országban értek le jobb eredményeket. A matematikai és természettudományi képzés eredményei azonban az elmúlt években romlottak a nyolcadikos magyar diákok körében. A felmérésből az is kiderült, hogy a lányok szövegértésben jobb eredményeket értek el a fiúknál, míg a természettudományi teszten a nyolcadikos fiúk voltak jobbak. A többi területen nem volt jelentős eltérés.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!