0:05
Főoldal | Rénhírek

Twitter a közösségi oldallá válás útján

Az eddig a rövid szöveges üzenetekre építő vállalkozás láthatólag a Facebook nyomába eredt: az új külső mellett megjelentek olyan szolgáltatások is, melyek a közösségi oldallá válás felé mutatnak.

IT café, Dajkó Pál | 2010. szeptember 15.

A napi 90 millió üzenetet kezelő Twitter vezetői tegnap a honlapjaikon megjelenő tájékoztatással egy időben jelentették be egy sajtótájékoztatón és bemutatón, hogy a népszerű oldal új külsőt kapott, illetve kilépnek a szöveges világból, a jövőben egyéb tartalmak is megjeleníthetőek lesznek.

A körülbelül 160 millió felhasználóval rendelkező vállalkozás (a cég statisztikái szerint naponta 370 ezer új regisztráció történik) indulása óta először alakítja át weboldalát, s ennek nemcsak esztétikai okai vannak, hanem az is, hogy üzleti modelljükön is változtattak némiképp: külső közreműködők bevonásával nemcsak szöveges üzenetek továbbítására nyílik lehetőség, hanem egyéb beágyazott tartalmak is megjeleníthetőek. A döntés mögött valószínűleg annak felismerése áll – ahogy erre Biz Stone, a Twitter egyik alapítója utalt is –, hogy az eddigi működési mód lassanként eléri lehetőségei határait, s a továbbfejlődéshez fejlesztésekre van szükség. Hogy ez jól is működjék, a vállalat már szerződést kötött a legnagyobb tartalomszolgáltatókkal, a YouTube-bal, a Flickrrel, a Vimeóval stb.

A felület átalakításának – melyet a fokozatos bevezetés után a következő néhány napban minden felhasználó megtapasztalhat – fő eleme, hogy a weboldalt két részre osztják: az egyik a szöveges üzenetek eddig is ismert megjelenítését és kezelését szolgálja, a másik pedig az új lehetőséget, a kép- és videofeltöltéssel kiegészített üzenetközvetítést – vagyis a linkelt képek, videók most már nem egy másik weboldalon vagy egy új fülön jelennek meg a böngészőben, hanem ezen a felületen, így a felhasználók számára időt spórolnak meg, emellett az oldalon tartják őket.

A Forrester Research elemző cég egyik szakértője szerint erre a fejlesztésre feltétlenül szükség volt, mivel a vállalkozói szférát a bevételek növelése érdekében meg kell nyerniük, s akkor a Facebook mintájára a tőzsdén való megjelenéssel újabb forrásokhoz juthatnak.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!