Párbeszéd a történelemtanításról
Hogyan lehetséges egy közös francia-német történelemtankönyv létrehozása? Erről is szó lesz a Tan-Könyv-Tár című márciusi konferencián.
Miként változott meg a történettudomány és a történelemoktatás viszonya az elmúlt évtizedekben? Milyen szerepet játszanak a történelemkönyvek a nemzeti identitás formálásában? Milyen a jó történelemtankönyv? Ehhez hasonló kérdésekről hallhatnak előadásokat, vitákat azon a nemzetközi konferencián, amelyre március 25 és 27 között kerül sor a Magyar Tudományos Akadémián.
A vitákban a történészek és felsőoktatásban és középfokú oktatásban tanító tanárok mellett egyetemisták, középiskolás diákok, illetve tankönyvszerzők és tankönyvkiadók is részt vesznek. A cél: párbeszéd kezdeményezése különböző országok történészei és pedagógusai között a történelemtanítás nemzeti és nemzetközi szerepéről, felelősségéről – olvasható a Goethe Intézet honlapján.
A konferencia második napján ismertetik azt az együttműködési megállapodást is, amelynek keretében a Braunschweigben működő Georg Eckert Nemzetközi Tankönyvkutató Intézet szoros szakmai támogatással, védnökséggel segíti a nemzeti és közép-kelet-európai regionális feladatokat kitűző Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeumot (OFI-OPKM).