Művészettörténeti gyorstalpaló
Melyik festő képein találunk eszméletlen nagy fenekű alakokat? És ki az, akinek a képeiről Puytin elnök arca köszön vissza? – Ha nem tudja, érdemes megismerkedni a művészet rövid történetével.
A művészettörténet sokak szerint nehéz; nem könnyű megjegyezni a különböző alkotókat és a hozzájuk tartozó képeket. Szerencsére nincs semmi veszve! A napokban terjed el az interneten egy művészettörténeti gyorstalpaló, amely az egyes festők jellegzetes stílusát vicces és nagyon mai megfogalmazásban tárja elénk. Ha a megállapítások nem is mindig igazak, az vigasztalhat minket, hogy vannak képek, melyekre igen. Az azóta törölt Reddit-felhasználó összeállítását a Bored panda internetes magazin örökítette meg. Lássuk tehát az egyszerűsített művtörit!
Madonnák, bibliai jelenetek reneszánsz és barokk képeken: sokszor tényleg nem könnyű megmondani, melyik kié. Lássuk tehát a kritériumokat:
Ha a képen mindenki jó alakú, gyönyörű és meztelen, akkor az Michelangelo.
Ha a képen gyűrűkurás a háttér, fura kék köddel, és mindig ugyanaz a hullámos hajú, arisztokratikus orrú nő van rajta, akkor az Da Vinci.
Ha a képnek sötét a háttere, és minden alaknak szenvedő arckifejezése van, akkor a festő Tiziano.
Ha a képen szereplő alakok mindegyikének hatalmas a feneke, akkor a festő Rubens.
Ha a képre ráférne még jó néhány puttó vagy bárányka (vagy már esetleg rajta is van néhány), akkor a festő Boucher.
Ha a festményen minden férfi bociszemű, göndör nő, akkor az Caravaggio.
Ha a képen minden élesen kontrasztos, kékesek az árnyalatok és mindenkinek szenvedő szakállas képe van, akkor a festő El Greco.
A németalföldi festők megkülönböztetése sem mindig könnyű, de itt szinte adják magukat a kritériumok...
Ha a képen rengeteg kicsi emberke van, de egyébként jól néz ki, akkor a készítő Bruegel.
Ha a képen rengeteg kicsi emberke van, és még van rajta egy csomó eszméletlen idiótaság is, akkor az Bosch.
Ha minden alak a képen – beleértve a nőket is – úgy néz ki, mint Vlagyimir Putyin, akkor az Jan van Eyck.
Ugyanígy az impresszionisták is sokszor megizzasztják a műértő közönséget, pedig a különbséget megtalálni nagyon egyszerű...
Ha a kép színes pöttyökből áll, és nincsenek rajta emberek, akkor Monet.
Ha a kép színes pöttyökből áll, és vidáman partizó embereket ábrázol, akkor Renoir.
Ha a kép színes pöttyökből áll, és szomorúan partizó embereket ábrázol, akkor Manet.
Ha a kép egy hajléktalannak tűnő alakot ábrázol egy halvány utcai lámpa megvilágításában, akkor az Rembrandt.
Ha balerina van a képen, akkor az Degas.
A modern művészet talán még nagyobb kihívást jelentett, mint a klasszikus – de csak mostanáig!
Ha a képen egy összenőtt szemöldökű nő van, akkor az Frida Khalo.
Ha a kép ahhoz hasonlít leginkább, amit hallucinogének hatása alatt szoktunk látni, akkor a festő Dalí.
Ha minden alaknak van kisebb-nagyobb testi hibája, akkor a festő Picasso.
Ha a kép leginkább egy kiszínezett Excel-táblához hasonlít, akkor nem lehet más, mint Mondrian.
Forrás
Tenyleg nagyon jo lett a cikk!
Ilyen jó művészettörténeti összeállítást nem láttam. Jót nevettem.
Eszméletlen jó cikk. Ilyen még jöhet. Először nem értettem ezt a Putyin-dolgot, de aztán felröhögtem a kép láttán. Tényleg olyan.