0:05
Főoldal | Rénhírek

Többnyire mobileszközökön szórakozunk

Mostantól a táblaszámítógépek és okostelefonok iránti növekvő piaci kereslet adja a szórakoztató elektronikai ipar motorját – állapítja meg a GfK és a CEA a kedden megnyíló Las Vegas-i CES elektronikai vásár alkalmából közzétett prognózisa.

MTI | 2013. január 10.

A növekedés motorját hosszú időn keresztül a laptévék iránti kereslet adta, ezt a szerepet azonban a 3D tévétechnológia terjedése ellenére is az utóbbi időkben a mobil készülékek vették át. A teljes piaci forgalomnak az idén már legalább ötven százalékát adják majd a mobil készülékek: a táblaszámítógépek, az okostelefonok és a mobil személyi számítógépek. A szórakoztató elektronikai termékek világpiaci forgalma emellett a fejlődő régiók, ezen belül is elsősorban Kína és India növekvő keresletére támaszkodik majd.

A tanulmány az idén mintegy 4 százalékos forgalomnövekedést vetít előre a 2012-es egyszázalékos csökkenés után. Ezen belül a fejlődő régiók forgalma az idén 9 százalékkal emelkedik a tavalyi 3 százalék után, a fejlett régióké pedig 1 százalékkal nő a tavalyi 4 százalékos csökkenés után.

A teljes szórakoztató elektronikai termékforgalomnak az idén 56 százalékát adják majd a fejlett régiók a tavalyi 57 százalék után és 44 százalékát a fejlődő régiók a tavalyi 43 százalék után. A világ fejlett régióiban a 2009-eshez képest az idén 10 százalékkal, a fejlődő régiókban pedig 57 százalékkal emelkednek majd az értékesítések.

Az okostelefonok értékesítésében a fejlődő piacok veszik át a vezetést a fejlett piacoktól a viszonylag alacsonyabb árfekvésű készülékek terjedésének köszönhetően. Míg 2011-ben a világpiaci okostelefon-eladások 54 százaléka a fejlett régiókra és 46 százaléka a fejlődő régiókra esett, addig az idén az arány 58-42 százalékra módosul a fejlődő régiók javára - jelzi a Las Vegas-i CES (Consumer Elelctronic Show) nemzetközi szórakoztató elektronikai vásár szervezője, az amerikai CEA (Consumer Electronics Association) piackutató érdekeltsége, a CE MarketMetrics és a GfK (Gesellschaft für Konsumforschung) piackutató intézet prognózisa.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!