0:05
Főoldal | Rénhírek

Átköltözünk mobilra...

A felhasználók személyi számítógépekről egyre inkább mobil eszközökre költöztetik át az internethasználatot – hangsúlyozza az International Data Corporation (IDC) informatikai piackutató vállalat legújabb „Worldwide New Media Market Model” című tanulmánya.

MTI | 2012. október 30.

A kialakulóban lévő trend éllovasát, az Egyesült Államokat Európa és Japán mintegy kétéves lemaradással követi. Az Egyesült Államokban az internetre személyi számítógéppel csatlakozó felhasználók száma a 2012-es 240 millióról 2016-ra 225 millióra csökken, miközben a mobil készülékről internetezők száma 174 millióról 265 millióra emelkedik. A mobil készülékről internetezők száma 2015-ben haladja meg majd első alkalommal a személyi számítógéppel internetre csatlakozó felhasználók számát az Egyesült Államokban.

„A fogyasztói társadalomban a mobilinternet-használat kezdi visszaszorítani a személyi számítógépes internethasználatot és ebben az Egyesült Államok jár az élen” – mondta Karsten Weide, az IDC média- és szórakoztatóipari kutatási programvezetője. Rámutatott, hogy a személyi számítógépeket elsősorban azért hagyja maga mögött a fogyasztói társadalom, mert az soha nem volt igazán fogyasztási cikk. A legtöbben csak azért használták, mert nem volt jobb. Mostanra viszont, a személyi számítógépeknél sokkal inkább felhasználóbarát mobil eszközök, a táblagépek és az okostelefonok terjedésével már van. A mobil eszközökre történő átköltözés alapjaiban változtatja meg az internet használatot is.

A közösségi oldalak használata a 2012-es 66 százalékról 2016-ra 52 százalékra csökken. A mobil hirdetési piac forgalma a 2011-es 6 milliárd dollárnak közel ötszöröse lehet 2016-ra és a mobil eszközökön bonyolított internetes vásárlások forgalma is hatszorosára, 223 milliárd dollárra emelkedhet 2011-től 2016-ig.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!