Miért twitteresedik a Facebook?
Új funkcióval áll elő a Facebook, amit mondhatni a Twittertől lopott. Mitől fél Mark Zuckerberg és mitől félünk mi, a közösségi média fogyasztói?
Friss hír a technológia világából, hogy a Facebook bejelentette, hamarosan egy újítással állnak elő, méghozzá egy Trending néven futó funkcióval, ami a hírfolyam jobb oldalán fog megjelenni, és megtudhatjuk majd belőle, hogy miről beszélgetnek a beszélgetős kedvükben lévő Facebook-felhasználók. Már a népszerűbbek.
A trending kifejezés a to trend igéből származik, azt jelenti, hogy 'jelenleg népszerű'.
A közösségi oldalak népének biztosan nem ismeretlen egy ilyen funkció, hiszen a Twitter is rendelkezik egy „trending topics” nevű modullal, vagyis jelenleg népszerű témák listájával. A lista személyre szabott és olyan témák találhatók meg benne, amik egyrészt érdeklik az adott felhasználót, másrészt kifejezetten népszerűek a Facebookon –magyarázza Chris Struhar, a Facebook mérnöke egy blogposztban. Mindegyik témához lesz egy rövid szöveg, ami elmagyarázza, hogy miért is népszerű az adott téma. Ha például a Golden Globe-ra kattintanánk, egy olyan oldalra irányítana minket a Facebook, ahol mindenki a filmes díjátadóról beszélget.
De miért is akar a Facebook a Twitterhez hasonlítani?
A Twitteren a hírek rendkívül gyorsan terjednek, hiszen egy poszt néhány karakterből álló szöveget jelent. A Facebook ezzel szemben mindenből markol egy kicsit, szövegből, képből, egyéb tartalmakból, és persze hatalmas. Aztán itt van az is, hogy a Facebook hírfolyama különböző algoritmusok szerint szervezi a tartalmakat, míg a Twitter hírfolyama 99%-ban kronologikus. A vezető hírek a Facebookon gyakran elvesznek az aranyos cicák és a romantikus idézetek között.
Mi több, újságírók és más tartalomfejlesztők jobban kedvelik a Twittert (jó, talán Magyarországon még nem), ami nélkülözhetetlen eszköze jó néhány inspiratív megmondóembernek, és a Facebook ebből érthetően nem akar kimaradni. Elkezdték fejleszteni például egy saját verziót a Flipboardból, egy olyan olvasót, ami a webes linkeket csinos magazinformátumba gyűjti össze. Az online újságokat pedig egy olyan algoritmussal ajándékozták meg, ami előnyben részesíti az ő tartalmaikat a mémekhez hasonló alacsony minőségű tartalmakkal szemben. Sőt, még néhány hírességeket is megkörnyékeztek valamiféle szimbiózis reményében, amiről a Twitter már tud egyet s mást.
A Facebook tehát a valami fontosról való lemaradás felett érzett félelmünkre apellál. Azt akarja, hogy őt nézzük reggel, mikor felkelünk, és az utolsó akar lenni, amit látunk, mielőtt lefekszünk aludni. Ja, és azt is szeretné, ha óránként bámulnánk a munkában vagy tanulás helyett; az internet kezdőlapja akar lenni.
Forrás