Miért bukik meg a hallgatók nagy része?
Ismét elhalasztotta az osztályozásra vonatkozó szabályzat módosításának tárgyalását a Belgrádi Egyetem Szenátusa.
A változtatást a hallgatók kérvényezték, mivel számos olyan kurzus van az egyetemen, melyet – a szigorú professzorok miatt – nagyon kevesen tudnak csak teljesíteni. A legutóbbi statisztikák szerint a 2009/2010-es tanévben a szerbiai felsőoktatási intézményekben 2928 tantárgyból 334-et illetően 30 százalék alatti volt azok száma, akik teljesítették a vizsgát.
Az üggyel kapcsolatos utolsó javaslat szerint a dékánnak a jövőben kötelessége statisztikát vezetni azzal kapcsolatban, hogy vizsgaidőszakonként a hallgatók hány százaléka teljesítette az egyes tantárgyakat, ezeket az adatokat pedig el kell juttatnia a rektornak. Emellett az intézmények kötelesek megindokolni a hallgatók vizsgákon való rossz teljesítményét és javaslatokat tenni annak orvoslására, amennyiben a hallgatók 30 százaléka nem ment át a vizsgán.
Azt maga a rektor, Neda Bokan sem érti, hogy a Szenátus miért halogatja a döntést az ügyben, mint mondta: két mandátuma és csaknem hat éve foglalkozik az adott problémával, de még mindig nem érzékel javulást.
A Szenátus egyik tagja azt nyilatkozta a Danas című napilapnak, hogy az ügy napirendről való levétele pontos képet fest a Belgrádi Egyetem belső helyzetéről és a Szenátuson belül megjelenő nézetkülönbségekről. Mint mondta: a módosításokra vonatkozó első javaslatok sokkal élesebben és részletekbe menően fogalmaztak – a módosítás arra vonatkozott, hogy egységes kritériumokat állítsanak fel, ami egy, a Belgrádi Egyetemhez hasonlóan színes profilú felsőoktatási intézményben szinte lehetetlen.
A legutóbbi statisztikák szerint a 2009/2010-es tanévben a szerbiai felsőoktatási intézményekben 2928 tantárgyból 334-et illetően 30 százalék alatti volt azok száma, akik teljesítették a vizsgát.
Ugyanakkor a szerbiai hallgatói önkormányzattól hivatalos segítséget eddig csak két felsőoktatási intézmény hallgatói igényeltek. Miloš Zeljković, a hallgatói tömörülés alelnöke az üggyel kapcsolatban elmondta: arra tesznek javaslatot, hogy az osztályzást érintő szabályzatban a jövőben pontosan határozzák meg a professzorok felelősségét.
@seta92: Mert liberalizmus van!Rosszul értelmezett.
Miért nem azt vizsgálják inkább, hogy a hallgatók miért nem képesek megtanulni azt, amit pár éve elődeik még meg tudtak? Mi van azzal a tárggyal, amiből 20 évvel ezelőtt mindenki négyes-ötösre ment, napjainkban meg a hajdani tananyagnak csak 35-40%-át leadva és követelve is 30-40% a bukás, és a maradék és kettes-hármas javarészben.