Még mindig szívesen olvasunk újságot
Megyei lapok, tévés újságok, női magazinok: sorrendben ezek a legolvasottabb sajtótermékek egy friss felmérés tanúsága szerint.
A magyar lakosság körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend az újságolvasás, a 15 évnél idősebb népesség 82 százaléka vett a kezébe valamilyen sajtóterméket 2009 első felében – derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának adataiból.
Száz magyar felnőtt közül 82 olvasott legalább egy lapot a Nemzeti Médiaanalízisben mért 168 sajtókiadvány közül a 2009 januárjától júniusáig tartó időszakban. A legolvasottabb fizetős napilap a Blikk, a hetilapok közül a Story, míg a havi és egyéb lapok esetében a Nők Lapja Konyha.
Az idei év első félévében a legolvasottabb pénzért megvásárolható sajtótermék minden egyes lapszámával több mint 1,1 millió magyar felnőttet lehetett elérni, az egymillió főt egyetlenegy napilap olvasottsága haladja meg. Az ingyenesen terjesztett lapok egy-egy lapszámmal akár 2,4 millió embert is tájékoztathatnak – közölte a felmérés kommunikációjával megbízott cég.
A kiadványokat tematika szerint csoportosítva elmondható, hogy az egyes fizetős laptípusok közül a megyei napilapokat a felnőtt lakosság 29 százaléka olvassa, a 18 vidéki megye lakosságára vetítve ez 40 százalékot jelent. A válaszadók 28 százaléka veszi kézbe az önállóan terjesztett tévémagazinokat, a harmadik legolvasottabb lapcsoportot az általános női lapok jelentik.
Az előző időszakhoz képest enyhe növekedést mutat a politikai, közéleti valamint a pénzügyi, gazdasági lapok olvasottsága, előbbit a lakosság 9, utóbbit 6 százaléka tanulmányozza.
Bár számos lap az egész országban kimagasló népszerűségnek örvend, a magyar lakosság leginkább a szűkebb környezetét érintő hírekről, eseményekről szeret olvasni. Ezért az egy-egy településen, településtípuson megjelenő sajtótermékeket az ottani lakosság sokszor szívesebben lapozza fel, mint egy országos terjesztésű újságot
A Nemzeti Médiaanalízis felmérést a GfK Hungária Piackutató Intézet és az Ipsos Média-, Reklám-, Piac- és Véleménykutató Zrt. készítette. A kutatás célja a 15 éves és idősebb magyar lakosság médiahasználati szokásainak vizsgálata, különös tekintettel a nyomtatott sajtófogyasztásra. A felmérés havonta 2 610, azaz évente 31 320 személy megkérdezésével történik sztenderd kérdőív segítségével.