Készségfejlesztő programok kicsiknek
A Kossuth Klub kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat szervezett óvodásoknak és iskolásoknak a K. V. Társulat közreműködésével; a most záruló programot 2011 szeptembere és 2012 júniusa között valósították meg.
A TIT Kossuth Klub Egyesület óvodai és iskolai, nem formális keretek között zajló kompetencia-, kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat szervezett Füzesné Illés Zsuzsanna pszichológus és a K. V. Társulat közreműködésével – olvasható a szervezők MTI-hez eljuttatott közleményében. A programokat abból a több mint 10 millió forint uniós támogatásból valósították meg, amelyet az Új Széchenyi Terv – Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) egyik pályázatán nyert el a TIT Kossuth Klub Egyesület.
Az óvodások képzeletét, verbális, társas készségeit fejlesztette a Varázsjáték elnevezésű, Gőbel Orsolya Szocioemocionális Pedagógiai Terápia módszerén alapuló program. Az Ugrifüles Óvoda Micimackó csoportjának hétfői Varázsjáték-napjai mozgással, rajzolással, mesékkel gazdagon teltek. Az óvónők visszajelzéseiből kitűnt, hogy a gyerekek a hét többi napján is továbbgondolják ezeket a képzeletjátékokat, empatikusabbak, türelmesebbek egymással, könnyedebben fejezik ki magukat.
A K. V. Társulat a Nagyalásonyi Közös Fenntartású Kinizsi Pál Általános Iskola kisdiákjainak két alkalommal adta elő Kitin Klán című meseelőadását, amely a környezetvédelem és a környezettudatos magatartás fontosságára hívja fel a figyelmet játékos formában.
Az iskola tanulói között rengeteg a halmozottan hátrányos helyzetű gyermek, ritkán van részük színházi élményekben. A pedagógusok kiemelték, hogy a darab nyelvezetének eredetisége hozzájárult a tanulók szókincs- és anyanyelvi kompetenciafejlesztéséhez.
A nagyalásonyi óvodában zenefoglalkozásokat is tartottak, amelyek a gyerekek ritmusérzékének, koncentrációs képességének erősítését célozták.
A K. V. Társulat színházi nevelési programjába két középiskolát, a Zöld Kakas Mentálhigiénés Líceumot és a Vörösmarty Gimnáziumot vonta be, ahol bemutatták Fellebbezés című ifjúsági előadásukat és drámaórákat tartottak. Az előadás a gyerekek és a serdülők tipikus iskolai és szüleikkel, kortársaikkal kapcsolatos problémáit dolgozta fel. A drámaórák fejlesztették és inspirálták a gyerekek lényegkiemelési és értelmezési képességét, továbbá segítettek a diákok önkifejezésének erősítésében.