Kutatásmódszertan
Ön még mindig veri a feleségét? [Szavazás!!!]
Takács Boglárka | 2011.09.13.
Kérdezni nem könnyű: az állam ugyanazokat a hibákat követi el Magyarországon, mint Új-Zélandon. Mi mit tegyünk, hogy ne essünk bele a leggyakoribb csapdákba? A legfontosabb, hogy ne kergessük őrületbe sem a válaszadót, sem önmagunkat... de ehhez egy ...
Vonalak és emberek: befolyásolás fókuszcsoportokban
Szabó Tamás Péter | 2011.08.01.
A fókuszcsoport hatékony piackutatási módszer: emberek kreatív, gyakran kellemes, inspiráló hangulatú együttgondolkodása. Ha azonban néhány ember együtt csinál valamit, óhatatlanul felmerül a szerepek, a dominancia, a befolyásolás kérdése. Cikkünkben...
Kiket kell megkérdezni?
Takács Boglárka | 2011.07.28.
A kérdőíves felmérésekről számos téves elképzelés él a köztudatban. Talán a legelterjedtebb az a tévhit, hogy minél több embert kérdezünk meg, annál pontosabb eredményt kapunk. Az a fiatal vállalkozó, aki először rájött a tévedésre, bekerült a történ...
Fókuszcsoport: ötletelés, értékelés
Szabó Tamás Péter | 2011.07.22.
Miről beszélgetne a szappan, ha egy partin csevegne? Milyen országgá változna az éppen olvasgatott női magazin? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre válaszolhat az, aki fókuszcsoporton vesz részt. Cikkünkben az oldottság és a kreativitás nyomába eredünk...
Feltárulnak a tudományos jegyzetek titkai
nyest.hu | 2011.07.14.
Nem sok élvezetet talál tanulmánykötetek, tudományos jegyzetek böngészésében az, aki nem tudós. Vagy mégis? Amerikai kutatók féltve őrzött, művészeti alkotásnak is beillő jegyzeteket és illusztrációkat gyűjtöttek össze és osztottak meg velünk.
Nicsak, ki beszél?
Szabó Tamás Péter | 2011.07.13.
Bármilyen jó kérdéseket teszünk is fel egy interjú során, a végén lehet, hogy nehezen tudunk mihez kezdeni a kapott válaszokkal. Érjük be bizonytalan következtetésekkel, vagy gondolkodjunk másként arról, hogy mire is jó egy interjú? A választ a gyümö...
Hogyan hazudjunk számokkal?
Statisztikai trükkök a reklámokban
Takács Boglárka | 2011.07.08.
Akár 50%-kal gyorsabban tanulhat nyelveket, vagy mégsem? Szórakoztató kutatásmódszertani sorozatunk legújabb részében a gyakori reklámszlogenekeket nézzük meg közelebbről. Ön vajon tudja, milyen a hagyományos mosópor? Ha nem, ne aggódjon, nincsen vel...
Hogyan hazudjunk grafikonnal?
Takács Boglárka | 2011.05.25.
Bergengóciában és Piréziában sem ismeretlen a statisztikai trükközés fogalma. Most eltanulhatjuk tőlük, hogyan vezessük félre olvasótáborunkat egy-egy jól megválasztott illusztrációval! A valósággal való mindennemű egyezés nem biztos, hogy a véletlen...
Óvakodjunk a „beszélő” lótól!
Takács Boglárka | 2011.04.18.
A huszadik század elején beszélő ló tartotta izgalomban fél Európát. Trükk volt a dologban, de nem olyan, mint amit bárki is várt volna… Kutatásmódszertani sorozatunk legújabb részében kiderül, mit tanultak az esetből a tudósok, és hogyan csinálhatun...
Mi fán terem a kísérlet?
Takács Boglárka | 2011.03.16.
Kísérlettervezés csokifagyival és állatkínzással. Miért ne zárjuk be résztvevőinket egy fehérre meszelt szobába? Kísérleti személy vagy alany? Miről álmodnak titkon az asztrofizikusok? Miért beszélt egy ferences szerzetes a szaporításról? Hasznos tud...
Nyelvi fészekké válik tizenkét komi óvoda
Fejes László | 2011.02.23.
Részletesen kidolgozott módszertani útmutatóknál is hatékonyabb lehet, ha természetes környezetben használjuk a nyelvet.
Sötétben bújkáló változó, reszkess!
Takács Boglárka | 2011.01.05.
Jól jöhet-e a hétköznapi életben egy kis kutatásmódszertan? Igen! Új sorozatunk első részéből kiderül, mit jelent, ha két változó között együttjárást találunk, és hogyan kapcsolódik mindez a másnapossághoz, az éjszaka fényeihez és az agresszív videoj...