0:05
Főoldal | Rénhírek

Elsősegély okostelefonon

Elsősegélynyújtó mobiltelefon-alkalmazást fejlesztett ki az Országos Mentőszolgálat és WEBBeteg.hu egészségügyi portál. Ez az első ingyenesen letölthető magyar nyelvű átfogó elsősegély-segédlet – közölte Győrfi Pál, a mentőszolgálat szóvivője csütörtökön az MTI-vel.

MTI | 2012. szeptember 9.

Győrfi Pál kifejtette: 2012 első félévében közel hétezer személyi sérüléssel járó közúti baleset történt, ezek következtében 250 ember vesztette életét. A mentők a legtöbb esetben 10-15 perc alatt érkeznek a helyszínre. Győrfi Pál felhívta a figyelmet arra, hogy a mentők kiérkezéséig fontos lenne segítséget nyújtani, „hiszen például hirtelen szívmegállás, légúti elzáródás, vagy erős vérzés esetén az első 3-5 perc meghatározó jelentőségű a túlélés, a gyógyulás szempontjából”. Ennek ellenére a mentők tapasztalatai szerint elenyésző azon esetek száma, amikor kiérkezésükig megfelelő elsősegélynyújtásban részesül a beteg.

A Szinapszis Kft. által készített friss kutatás szerint baleset esetén mindössze minden hatodik ember tud vagy mer segíteni a sérülteken, a bizonytalanság pedig még nagyobb visszatartó erőt jelent, mint az elsősegélynyújtási ismeretek hiánya. A lakosság 80 százaléka vett már részt valamilyen elsősegélynyújtó tanfolyamon, ám baleset esetén az elsősegélynyújtásban aktívan részt vevők aránya legfeljebb 18 százalék lenne. A közúti balesetet látottak 12 százaléka segítségnyújtás nélkül továbbmenne a helyszínről, a döntő többség (59 százalék) segítséget hívna, de más formában nem tudnak vagy nem mernek segíteni a bajba jutottakon a mentők megérkezéséig – állapította meg a felmérés.

Ezért a WEBBeteg.hu egészségportál – az Országos Mentőszolgálattal együttműködve – kifejlesztette az „Elsősegély – Mit kell tennem?” mobilalkalmazást, amely mostantól gyakorlati tanácsokkal segíthet a mentők megérkezéséig.

Az alkalmazás révén elsajátíthatók az elsősegélynyújtási ismeretek, illetve gyorsan, konkrét tanácsokat ad bármilyen váratlan helyzetben. Sztankó Péter, a WEBBeteg.hu főszerkesztője a közleményben úgy fogalmazott: „legyen szó akár arról, hogy a vasárnapi ebédnél a gyermekünk félrenyel, szívinfarktusra gyanakszunk egy munkatársunknál, vagy éppen erőteljes allergiás rohamunk van, az alkalmazás megmutatja, mi a teendő”, továbbá a tartózkodási helyünkhöz legközelebbi defibrillátort és kórházat is megjeleníti. Az elsősegélynyújtó alkalmazás az interneten is elérhető.

A Szinapszis Kft. 2012 augusztusában online, önkitöltős, kérdőíves kutatás keretében vizsgálta a magyar lakosság elsősegélynyújtással kapcsolatos véleményét, attitűdjét. Az összesen 1205 felnőtt állampolgár megkérdezésével készült felmérés nem, régió és településtípus alapján országosan reprezentatív – olvasható a közleményben.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!