Egy globális cégnek legalább 16 nyelven kell tudnia
Egy új felmérés alapján egy igazán jó internetes jelenétet kívánó globális cég oldalának legalább 16 nyelven kell elérhetőnek lennie.
A különböző nyelvek jelenléte a neten gyorsan változik, és ezzel az igény is, hogy minél több nyelven legyen elérhető a valóban globális cégek honlapja. A Common Sense Advisory (CSA) nevű kutatócég most publikálta legújabb felmérését, ami a globális cégeket rangsorolja magas nemzetközi bevételeik szerint. Azt találták, hogy internethasználók 80 százalékának eléréséhez 11 nyelvre van szükség, a teljes sikeres globális arculathoz pedig még több, legalább 16 nyelvre.
Manapság az angol nyelvvel csak az internetezők 23,2 százalékát lehet elérni, az egyszerűsített kínai további 22,3 százalékot, a spanyol pedig a vevők újabb 9 százalékát teszi elérhetővé. Az első 11 nyelv közül a többiek sorrendje japán, portugál, német, arab, francia, orosz, koreai és olasz. Ezek az adatok feltehetően nem a vásárlói potenciára, hanem az anyanyelvi felhasználókra vonatkoznak, de az új lista egyébként nem sokban különbözik a félévvel ezelőtt közölt listától.
A CSA ezer globális márka internetes jelenlétét mérte össze. Listájukon a cégek rangsorát a Google vezeti 9,56 ponttal, a Facebook (9,53), a YouTube (9,51), a Wikipédia (9,43), a Samsung (9,11), a Blackberry (9,1) és a HP (8,97) előtt. E cégek szinte az összes – jelenleg mintegy 1,89 milliárd – internetes felhasználót elérik, de már a minimális javasolt 11 nyelv is 1,51 milliárd potenciális vevőt jelent egy globálisan gondolkodó cég számára.
Források: