0:05
Főoldal | Rénhírek

Az internet legfontosabb nyelvei üzleti szempontból

A különböző nyelvek internetes vásárlóereje minden honlappal rendelkező cég számára érdekes, releváns és akár fontos is lehet. Itt közöljük a világ, Európa és Közép-Európa top tízes listáját a nyelvek internetes vásárlóerejéről.

nyest.hu | 2010. november 18.

Ha egy cég az interneten igyekszik elérnie vásárlóit, akkor igen hasznos tudnia, hogy melyik nyelv milyen vásárlóerőt képvisel. Ezért állította össze a Translated internetes fordítóiroda a nyelvek 100-as listáját a nyelvek internetes jelenlétéből és a nyelvekhez kapcsolódó vásárlóerő összekombinálásából. Ezek mellett természetes az is fontos az érintetett cégek számára, hogy üzleti tevékenységük melyik régióhoz kötődik. A magyar cégek számára a három leggyakoribb eset a globális, az európai és a közép-európai érdekeltség.

Az országok internetes vásárlóereje, interaktív a Translated honlapján.
Az országok internetes vásárlóereje, interaktív a Translated honlapján.

Az összeállítás persze nem tökéletes, ahogy nem is lehet az, de a lehetőségekhez képest egy jó megközelítés. Hogy egy szembeötlő hátrányát említsük, nem veszi figyelembe például, hogy az emberek jó része két- vagy többnyelvű, és nem csak országuk hivatalos nyelvén használja az internetet. Ennek ellenére – és további időhúzás helyett – következzen a világ top tízes listája (a felkiáltójel azokat a nyelvterületeket jelöli, ahol a kormány jelentősen mértékben cenzúrázza az internetet):

  1. angol                           34,5%
  2. kínai (egyszerűsített) 11,0% !
  3. spanyol                         7,4%
  4. japán                            7,0%
  5. német                           6,1%
  6. francia                         3,6%
  7. portugál                       3,5%
  8. orosz                           3,3% !
  9. arab                             2,6% !
  10. koreai                          2,4%
  11. olasz                            2,4%

Ez a lista talán nem okoz nagy meglepetést sorrendjével, de megmutatja, hogy mit is várhat egy cég eladási potencia szintjén a különböző nyelvterületektől. Az internet tíz legjelentősebb nyelve a világpiac 81 százalékát fedi le. A három kelet-ázsiai nyelv jelenléte a top tízes listán azt jelzi például, hogy ezeket az Európában nem túl széles körben ismert nyelveket is érdemes a globális cégeknek megcélozniuk.

Az európai és ahhoz kapcsolódó piacokban érdekelt cégek számára fontos a további európai nyelvek relatív sorrendje is.

12. holland                 1,9%

14. török                    1,4% !

16. lengyel                1,1%

19. svéd                     0,61%

22. görög                   0,47%

23. norvég                 0,46%

25. cseh                     0,38%

26. héber                    0,36%

27. dán                       0,36%

28. finn                      0,32%

Ezen a ponton arra is kíváncsiak lehetünk, hogy vajon a magyar nyelv hol helyezkedik el a százas listán. A felhasználók számából kiindulva a magyar 28-ik leggyakoribb nyelv az interneten, de kisebb relatív vásárlóereje miatt az összeállítás piaci szempontjából a 31-ik helyen végez, az ukrán mögött, de a szlovák előtt.

Végül álljon itt az eddig még meg nem említett kelet-európai nyelvek listája is, a helyi érdekeltségű cégek számára:

29. román                  0,30%

30. ukrán                   0,29%

33. szlovák                 0,20%

35. szerb                    0,12%

36. bolgár                   0,11%

37. horvát                  0,11%

38. litván                   0,092%

39. szlovén                 0,087%

43. lett                       0,053%

44. észt                      0,040%

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!