A Facebook ötször akkora forgalmú, mint a Google
Ha hinni lehet az adatoknak, akkor a közösségi oldal olyan látogatottságot generál, melyet a keresőcég meg sem tud közelíteni.
Már nem nagy újdonság, hogy a nyár óta az 500 millió regisztrált felhasználót is meghaladó népszerűségű Facebook az Egyesült Államok webes forgalmának egyik legnagyobb generálója. De népszerűsége akkora (és ami fő: folyamatosan növekszik), hogy a statisztikák elképesztő adatokról számolnak be.
A legújabb a Hitwise jelentése, melynek két fő adata: az USA-ban minden negyedik oldalletöltés a Facebookon történik, a teljes internetes forgalomból pedig ez az egyetlen oldal igen magas arányban részesül: minden tizedik amerikai kattintás a Facebookra irányul.
A Facebook a korábbi jelentések szerint idén júniusban előzte meg ilyen tekintetben a Google-t, s ez a tendencia folytatódott: a Hitwise adatai szerint a múlt héten a Facebook oldallátogatási számai három százalékponttal magasabbak voltak, mint a Google-é, és – ami döbbenetes adat – a közösségi oldalon ötször annyi oldalletöltést regisztráltak, mint a keresőóriásnál. Egy évvel korábban az oldallátogatásban még hajszálnyival a Google vezetett, az oldalletöltésben már akkor is a Facebook volt jobb, igaz, akkor még csak négyszer akkora számmal büszkélkedhettek. A statisztikához annyit érdemes hozzátenni, hogy a Hitwise a Google-t és a YouTube-ot külön kezeli: ha ezeket egybeszámoljuk, akkor a teljes forgalomból ők 10,4 százalékkal részesednek, az oldalletöltésben pedig csak száz százalékkal ver rájuk a Facebook.
Azt sem árt megjegyezni, hogy más cégek mást mértek. A comScore hasonló növekedést mutat ki a Facebook esetében, mint a Hitwise (55, illetve 60 százalék), de ők októberben a Google-nál 173,3 millió egyedi látogatást mértek, szembe a Facebook 151,13 millió látogatójával.