Bizonyítványosztás a minisztériumban
Az oktatási államtitkárság most lezáruló tanévben végzett munkáját értékelő dokumentumot nyújtott át négy pedagógusszervezet Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkárnak csütörtökön Budapesten.
Gloviczki Zoltán ebből az alkalomból reményét fejezte ki, hogy az értékelés biztatóan hat majd az államtitkárság munkájára.
A bizonyítványnak nevezett iratban a legjobb érdemjeggyel, jelesre értékelte a hit- és erkölcstan oktatását, a Nemzeti alaptantervet, az új köznevelési törvény elfogadását, a közösségi szolgálatot a Magyar Iskolaszék Egyesület, az Öveges József Tanáregylet, a Sík Sándor Tanáregylet, valamint a Szívvel és Lélekkel Óvodapedagógusok Egyesülete.
Négyes érdemjegyet adott a négy szervezet az oktatási államtitkárságnak a tehetséggondozás, a pedagógus-életpályamodell, a mindennapos testnevelés, a tankötelezettségi korhatár 16 évre való csökkentése, a pedagógiai-szakmai ellenőrzés bevezetése és az állami fenntartás témakörében. A bizonyítványban a legrosszabb érdemjegy a közepes volt, ezt egyedül a hároméves kortól kötelező óvodáztatás kapta.
A dokumentum indoklásában egyebek mellett leírták, hogy a köznevelési törvény „olyan alapokat ad, amelyekre lehet és érdemes építkezni”, a Nemzeti alaptantervvel kapcsolatban pedig megjegyezték: az nagyon fontos útmutatást ad, nemcsak a tanításban, hanem a nevelésben is. Az életpályamodellről kiemelték: „évtizedes adósságot pótol”, ahogy a pedagógia-szakmai ellenőrzés bevezetését is hiánypótló intézkedésnek nevezték.
A mindennapos testnevelést „megkérdőjelezhetetlenül pozitív intézkedésnek” tartják, a hittanról, illetve az erkölcstanról – amelyek közül kötelezően választhatnak majd a diákok – leszögezték: az nem csak a vallásilag elkötelezetteknek ajánlható. A kötelező óvodáztatásról úgy vélekedtek: a félnapos óvoda jelenthet megoldást.
Heltai Miklós, a fenti négy egyesülethez szóban csatlakozó Csökmei Kör elnevezésű pedagógusszervezet elnöke azt mondta: a köznevelési törvénnyel és a Nemzeti alaptantervvel „helyreállította az oktatási kormányzat a modern, időtálló pedagógiai elvek egyensúlyát”.