Beköszönt a digitális előfizetés kora!
Első fecskeként a The New York Times, a legbefolyásosabb és legolvasottabb amerikai újság-weboldal teszi részben fizetőssé a honlapját.
Az Egyesült Államok vezető liberális napilapja, a The New York Times szerdán bejelentette: részben fizetőssé fogja tenni honlapját, az internetes hozzáférés a túl gyakori látogatók számára pénzbe fog kerülni. Hasonló lépést a nyomtatott sajtó folyamatos visszaszorulása közepette szinte minden nagy amerikai újság fontolgat évek óta, mindeddig azonban csak néhány újságportálnál létezik digitális előfizetés.
A NYTimes.com látogatói 2011 elejétől havonta korlátozott számú cikket ingyen elolvashatnak, afelett viszont átalánydíjat kell majd fizetniük a korlátlan hozzáférésért. A nyomtatott változat előfizetői a tervek szerint különdíj nélkül korlátlanul megtekinthetik majd az újság internetes tartalmát.
A lapot kiadó The New York Times Company vezetői egyelőre csak ennyit döntöttek el, arról még nincs egyetértés, milyen díjat számoljanak fel, és hány cikk felett lesz átalánydíj. Azt mindenesetre közölték: az ingyen hozzáférhető cikkek száma idővel változni fog a gazdasági helyzet és az olvasói igények függvényében.
Elemzők szerint a befolyásos The New York Times döntése hasonló lépés meghozatalára ösztönözhet más sajtókiadványokat is. Sok újság mindeddig azért nem tette fizetőssé az on-line tartalmakat, mert félt, hogy a digitális előfizetés elidegenítheti az olvasókat, így a reklámozókat is, és a bevétel nem ellensúlyozná a veszteségeket.
A Nielsen Online internetes piackutató cég szerint az Egyesült Államokban a NYTimes.com messze a legnépszerűbb internetes újságoldal, napi 17 milliósnál nagyobb a látogatottsága.