A Kossuth Klub személyiségfejlesztő programokat indít óvodásoknak és iskolásoknak
Kreativitás- és személyiségfejlesztő programokat indít a Kossuth Klub óvodásoknak és iskolásoknak három budapesti és egy dunántúli intézményben a K. V. Társulat közreműködésével; a független színházi társulat az előadások bemutatásához kapcsolódva drámaórákat, zenefoglalkozásokat is tart.
A programokat abból a több mint 10 millió forint uniós támogatásból valósítják meg, amelyet az Új Széchenyi Terv – Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) egyik pályázatán nyert el a TIT Kossuth Klub Egyesület – tájékoztatta az intézmény az MTI-t.
Mint írják, a tudományos és művészeti ismeretek széleskörű terjesztésében nagy múlttal bíró TIT Kossuth Klub Egyesület óvodai és iskolai, nem formális keretek között zajló kompetencia-, kreativitás- és személyiségfejlesztő programjait Füzesné Illés Zsuzsanna pszichológus és a K. V. Társulat közreműködésével valósítja meg 2011 szeptembere és 2012 júniusa között.
Az óvodások képzeletét, verbális, társas készségeit fejleszti a Varázsjáték elnevezésű, Gőbel Orsolya Szocioemocionális Pedagógiai Terápia módszerén alapuló program, míg a K. V. Társulat zenefoglalkozásai az óvodás gyerekek ritmusérzékének, koncentrációs képességének erősítését célozzák.
A színtársulat általános- és középiskolások számára írt előadásai és az ezekhez kapcsolódó beszélgetések a gyerekek és a serdülők tipikus iskolai, illetve szüleikkel, kortársaikkal kapcsolatos problémáit igyekszik feldolgozni.
A drámaórák fejlesztik és inspirálják a gyerekek lényegkiemelési és értelmezési képességét, továbbá segítenek a diákok önkifejezésének erősítésében.
A K. V. Társulat 2007-ben jött létre, alapítói és vezetői: Száger Zsuzsanna és Urbanovits Krisztina, akik hosszú éveken át voltak a kaposvári színház színésznői. A társulat 2008-ban indította el ifjúsági programját, amely 2010-ben a gyermekprogrammal bővült.
A társulat a Kitin Klán című új mesedarabot adja elő iskolákban és óvodákban, és ehhez kapcsolódva tart drámafoglalkozásokat.
Fontosnak tartják, hogy mint független színházi társulat nyissanak a gyerekközönség felé és próbálják megteremteni a gyerekdarabok egy lehetséges új előadásmódját és kortárs nyelvezetét, ezért nem klasszikus mesedarabot választottak, hanem egy fiatal kortárs írót, Juhász Kristófot kérték fel a darab megírására.
A mese üzenete mai: a darab játékos formában próbálja felhívni a gyerekek figyelmét a környezettudatos magatartás és a természetes környezet védelmének fontosságára. A színhely egy óriási lakótelepi játszótér, a „Kert”, a szereplők rovarok és növények. A Kitin Klán humoros, groteszk helyzeteken keresztül beszél a környezetszennyezés veszélyeiről; célja, hogy ösztönözzön a kezdő lépésekre, amelyeket az élhető jövő érdekében tehetünk.
A társulat 2009-ben mutatta be a MU Színházban Fellebbezés című ifjúsági előadását, amelynek témája a lázadó kamaszok és szüleik viszonya. A darab alaphelyzete szerint egy kétes kimenetelű házibuli miatt néhány gyerek megszökik otthonról, a szülők pedig a keresésükre indulnak. A darab eljátszása előtt előkészítő, a bemutatást követően feldolgozó foglakozást tartanak az iskolai drámaórák keretében.
A személyiségfejlesztő programokban a budapesti Ugrifüles Óvoda, a Zöld Kakas Líceum Mentálhigiénés Szakközépiskola és a Vörösmarty Mihály Gimnázium, valamint az Ajkai kistérségben található nagyalásonyi Közös Fenntartású Kinizsi Pál Általános Iskola és Napköziotthonos Óvoda vesz részt.
Az intézmények tanulói – különösen a nagyalásonyi óvoda és iskola hátrányos helyzetű neveltjei számára – a kínált programok olyan újszerű képzési lehetőséget jelentenek, amelyben korábban nem lehetett részük – áll a közleményben.
Mint írják, a program megvalósításával a Kossuth Klubnak lehetősége nyílik arra, hogy bővítse ifjúsági, tehetséggondozási, művészeti programjainak kínálatát és új típusú ifjúsági kompetenciafejlesztési kurzusokat alakíthasson ki a jövőben.