0:05
Főoldal | Rénhírek

A hadsereg új jelvényén
röhög az orosz internet

Oroszország, akárhogy igyekszik, nem tud elszakadni a nyugati mintáktól.

nyest.hu | 2014. június 22.

Mindig érdekes, ha egy szervezet megváltoztatja arculatát. Erre sokszor szükség van, hiszen a logók, jelvények, szignálok stb. elavulhatnak, korszerűtlenné válhatnak, nem keltenek többé annyira kedvező benyomást, mint bevezetésükkor – jó esetben – keltettek. Mert persze jól ismerjük azokat az eseteket is, amikor nyilvánvaló, hogy az új formai elemekre csak azért volt szükség, hogy valamelyik a szervezet valamelyik vezetőjének vagy az azt felügyelő hivatalnoknak volt egy unokaöccse, aki éppen grafikus vagy zeneszerző.

Azt nem tudjuk, hogy az orosz hadseregnek miért van szüksége új jelvényre. Az tény ugyan, hogy a megelőző jelvény nem tűnt éppen korszerűnek, de nyilvánvaló, hogy bevezetésekor, 2002-ben sem tűnt annak, sőt a nyolcvanas években sem keltette volna az átütő modernség érzését.

Az orosz hadsereg jelvénye 2002 éás 2014 között
Az orosz hadsereg jelvénye 2002 éás 2014 között
(Forrás: Wikimedia Commons )

Az új jelvény több kérdést is felvet. Csillag alakú, ami nyilván a szovjet időkre utal vissza. Az orosz zászló színei köszönnek vissza rajta, ám nem a megszokott fehér-kék piros, hanem a piros-fehér-kék sorrendben. Ez azért is furcsa, mert ezek a legnépszerűbb zászlószínek, és ennek köszönhetően a sorrendnek kiemelt jelentősége van: ezt a sorrendet használja például a holland, a luxemburgi, a horvát és a paraguayi  zászló.

Az új jelvény
Az új jelvény
(Forrás: mk.ru)

Igazán azonban nem a színek sorrendje váltott ki figyelmet, hanem a dizájn erős utánérzésszaga. A jelvény ugyanis erősen emlékeztet egy minnesotai áruház (egyébként a világ legforgalmasabb áruháza), a Mall of America logójára.

Ihletforrás
Ihletforrás
(Forrás: freejournal.biz)

Ráadásul a jelvényre még jobban hasonlító jel már megjelent amerikai bélyegeken is.

A légierő új jelvénye 2014-ből, bélyeg az USA-ból 2002-ből
A légierő új jelvénye 2014-ből, bélyeg az USA-ból 2002-ből
(Forrás: Facebook / Dmitry Bulin)

Az igazán bosszantó persze az, hogy mi, magyarok már megint nem röhöghetünk igazán az oroszokon. Emlékezzünk arra az esetre, amikor egy kanadai reklám koppintásával próbáltak meg magyar áruk vásárlására rávenni minket, a kampánycédét pedig Bulgáriában gyártatták le.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások (1):

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
10 éve 2014. június 22. 13:51
1 Galván Tivadar

Ezekhez a ruszkikhoz még nem jutott el a korszerű trend, mert ilyeneket firkálnak, hogy: новая эмблема, ahelyett, hogy новое лого.