0:05
Főoldal | Rénhírek

Twitter-követők „elrablása” miatt perelnek egy férfit

Tizenhétezer Twitter-követőjének „elrablása” miatt perelte be egy amerikai internetes cég az egyik volt alkalmazottját.

MTI | 2011. december 28.

Noah Kravitz eredetileg a Phonedog vállalat nevében írt bejegyzéseket a Twitteren. Amikor azonban otthagyta a céget csupán a felhasználónevét változtatta meg, és magával vitte a vállalat 17 ezer Twitter-követőjét. A mobiltelefonokkal kapcsolatos hírekre specializálódott cég szerint ez felhasználónként havi 2,50 dolláros (587 forint) veszteséget jelent a számára.

Kravitz szerint azonban egykori munkáltatója megengedte, hogy továbbra is ezt a felhasználói fiókot használja, amennyiben „időről időre a vállalat nevében is ír bejegyzéseket”. A 17 ezres követőtábort – amely időközben 22 ezresre duzzadt – maga Kravitz építette fel, aki négy évig dolgozott a cég bloggereként. Távozása után nyolc hónappal a Phonedog keresetet nyújtott be ellene, azzal az indokkal, hogy a fiók követőinek névsora valójában a vállalat ügyféllistája, amelynek felépítésébe „jelentős” energiát fektettek.

Jogi szakértők szerint a Twitter felhasználói fiókok vállalati felügyelete rendkívül vitatott kérdés és a mostani eset kimenetele akár precedens értékű is lehet a jövőben. Barbara Cookson szellemi tulajdonra specializálódott brit ügyvéd szerint megfelelő „húzószemélyiség” nélkül nagyon nehéz egy átlagos vállalakozás számára, hogy internetes követőket toborozzon. „Erre csak az igazán erős márkák képesek” – idézte a szakembert a BBC brit közszolgálati médium internetes oldala (www.bbc.co.uk).

Mint Cookson hozzátette: nehéz pontosan meghatározni a Twitter-követők pénzügyi értéket, mivel nem lehet egyértelműen megállapítani, hogy miért követnek egy bizonyos felhasználót. Másrészt az is kérdéses, hogy egy ilyen névsor mennyiben tekinthető levelezési listának. A szintén szellemi tulajdonra specializálódott Leigh Ellis szerint azonban a Phonedog vállalatnak jók az esélyei, mivel az eredeti felhasználói fiók a vállalat nevén futott. Emiatt pedig azzal lehet érvelni, hogy az twitterezők a vállalat és nem pedig a magánszemély iránti érdeklődésből követték a cég üzeneteit.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!