0:05
Főoldal | Rénhírek

Sikeres az Amazon Németországban

Első alkalommal vált ismertté az Amazon.com kiskereskedelmi portál németországi forgalma. A nagyságrend és a növekedési ütem még az elemzőket is meglepte – írja a német Die Welt online kiadása.

MTI | 2013. február 8.

Tavaly a világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi értékesítési portálja Németországban 8,732 milliárd dollár forgalmat bonyolított. Az elemzők évek óta találgatták, mekkora forgalmat is bonyolíthat a portál az országban. A válasz az Amazon amerikai pénzügyi felügyeletnek benyújtott éves eredmény-beszámolójában található. A 2010-es közel 5,3 milliárd dollár után 2011-ben 7,2 milliárd dollár, tavaly pedig már 8,7 milliárd dollár értékesítési árbevételre tett szert Németországban az Amazon, ez két év alatt több mint 60 százalékos növekedésnek felel meg.

Az Amazon éves eredmény-beszámolójának adatai szerint Németország a kiskereskedelmi portál legnagyobb külföldi piacának számít. Japánban 2010-ben 5 milliárd, 2011-ben 6,6 milliárd dollár, 2012-ben pedig 7,8 milliárd dollár forgalmat bonyolított. A harmadik legnagyobb piac Nagy-Britannia a 2010-es 3,9 milliárd, a 2011-es 5,3 milliárd és a tavalyi 6,5 milliárd dolláros forgalommal.

Az Amazon forgalmának 40 százalékát bonyolítja Észak-Amerikán kívül. Világszerte 2012-ben 61 milliárd dollár értékesítési árbevételre tett szert. Az Accenture becslése szerint az elmúlt években elérthez hasonló növekedési ütem mellett az Amazon globális forgalma 2015-re eléri a 100 milliárd dollárt.

Az Amazon németországi központja, München a Die Welt megkeresésére nem kommentálta az adatokat. A forgalom megoszlása különböző termékcsoportok, könyvek, CD-k, számítógépek, divatcikkek és egyéb termékek között ezért nem ismeretes. „A növekedési adatok viszont azt bizonyítják, hogy az Amazon üzleti modellje nemcsak könyv- és CD-eladásokban lehet sikeres, hanem ruházati cikkek, lábbelik és kozmetikai cikkek estében is. Az Amazon a legjobb úton halad afelé, hogy teljes termékkínálattal rendelkező áruházzá nője ki magát és piaci részesedést vegyen el a hagyományos kiskereskedelmi üzletektől” – közölte Jochen Hiemeyer, az Accenture fogyasztásicikk-kereskedelmi szakértője.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!