0:05
Főoldal | Rénhírek

Robotoktól könnyebben tanulnak az autisták?

Az autista gyerekek könnyebben tanulnak robotoktól, mint tanároktól, ezt bizonyítja egy birminghami iskolában végzett kísérlet, amelyben két kis táncoló robot segítségével meglepő haladást értek el a gyerekek kommunikációs készségeinek fejlesztésében.

MTI | 2012. november 10.

A térdmagasságú, gyermeki mozgású humanoid robotok, Max és Ben segítségét kora tavasz óta veszik igénybe a birminghami Topcliffe általános iskolában, ahol a tanulók negyedrésze autista. „A robotoknak nincsenek érzelmeik, így az autista gyerekek számára kevésbé fenyegetőek, mint a tanárok, kiszámíthatóak, ezért könnyebben fogadják el őket. Aranyosan néznek ki, és miközben az autista gyerekek nehezen kommunikálnak a felnőttekkel vagy más gyerekekkel, a robotokhoz valamiért könnyen kapcsolódnak” – magyarázta Ian Lowe, az iskola egyik tanára.

A BBC online hírszolgálatának beszámolója szerint az iskola a hangos olvasás, a kártyajátékok, a memória- és utánozó játékok elsajátításában veszi igénybe a robotok segítségét az 5-10 éves tanulók oktatásában.A Birmingham Egyetem kutatói a siker kulcsát a robotok kreatív programozásában látják. Mint Karen Guldberg, az egyetem autizmuskutató központjának igazgatója elmondta: a szociális interakció és a kommunikációs készségek fejlesztésére tették a hangsúlyt. A robotok mozgása és viselkedése modellül szolgál a gyerekek számára. A robotok mozdulatainak utánzásán alapuló memóriajátékok például javítják a gyerekek alapvető tanulási képességeit.

„Fantasztikus látni, mennyire odafigyelnek, amikor a robottal dolgoznak. Amikor az ember biztonságban érzi magát és motivált, sokkal jobban tanul” – tette hozzá Guldberg. A robotok a francia humanoid robotfejlesztő Aldebaran cég ajándékai, áruk darabonként eléri a 15 ezer fontot.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!