0:05
Főoldal | Rénhírek

Robotok a szerkesztőségben?

Kitörhetünk-e a technológia segítségével a saját preferenciáink által generált médiaburokból? Segíthet-e nekünk a gyűlöletbeszéddel, agresszióval átitatott diskurzus normális mederbe terelésében? Hogyan lehet elmondani egy sztorit adatokkal felvértezve?

nyest.hu | 2017. október 17.

A füstös szerkesztőségi szobában egy írógép felett feltűrt ingujjal gépelő újságíróújásgíró képe lassan eltűnőben van, ahogy az olyan igazi értelmiségi olvasói leveleket író figurák is mint Del Medico Imre. Ma már automaták generálnak gazdasági- és sporthíreket, Facebookon és egyéb platformokon kommentelnek az olvasók és néha robotok. Az információs áradatban a keresők és a közösségi média igyekszik helyettünk szűrni a tartalmakat és bezár minket saját preferenciáink burkába. Mindeközben egyre nagyobb teret nyer az adatújságírás, hiszen mégis csak a tények miatt fogyasztunk tartalmakat.

Robotok a szerkesztőségben?

Segíthet-e nekünk a technológia tudatosan kitörni a burokból, vagy kezelni a kommentekben megjelenő gyűlöletbeszéd által kisiklatott diskurzust visszarántani egy normális mederbe? Hogyan lehet az adatokkal felvértezve elmondani egy sztorit 2017-ben? Ezekre a kérdésekre keressük a választ szerdán, 18-án, az októberi NLP meetupon 18:30-tól a LogMeIn Collab Space-ben (1061 Paulay Ede u. 12., földszint, Budapest). A rendezvény ingyenes, de a részvétel regisztrációhoz kötött.

A program

Az estét Grad-Gyenge László a CREO kutatási vezetője előadásával kezdjük, melyből a MediaBubbles projektet ismerhetjük meg. A MediaBubbles célja, hogy a hírfogyasztók köré szőtt filterbuborékot kipukkassza azzal, hogy az egyes cikkek mellé más forrásokból származó információkat is felszolgál.

Bátorfy Attila az Átlátszó munkatársa, a Metropolitan Egyetem médiatanszékének oktatója és a CEU kutatója betekintést nyújt abba, hogyan használják az adatokat egy szerkesztőségben.

A Belfry munkatársaiNémeth Szilvia és Dianiska Balázs – az online kommentelésről fognak beszélni, pontosabban arról milyen módon lehet automatikusan feldolgozni, osztályozni, moderálni tartalmakat, kiszűrni a rasszizmust, és támogatni a konstruktív párbeszédet.

Csernátony Zoltán friss kezdeményezése az online tartalomhirdetés megreformálásán dolgozik. Fejlesztése azt célozza, hogy az olvasók értelmes, építő tartalommal találkozzanak, a szerzők tartalmai eljussanak megcélzott közönségükhöz, mindeközben a hirdetők is jól járjanak.

Az előadások nem igényelnek előzetes technológiai vagy média ismereteket, az érdeklődő közönséget szeretettel várják a szervezők. A rendezvény ingyenes, de a részvétel regisztrációhoz kötött az esemény oldalán, ahol a részletes program is elérhető.

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!