Nő a speciális oktatást igénylők száma
Nagy-Britanniában egy hivatalos beszámoló szerint nőtt a speciális oktatási igényű tanulók száma a 2008/2009-es tanévben.
A brit kormány jelentése szerint a brit általános és középiskolai tanulók közel 18%-a tartozik a speciális oktatási igényű diákok közé. Az adatok a 2008/2009-es tanév összesített eredményein alapulnak, amelyeket a The Guardian tett közzé.
A „speciális oktatást igénylő” kifejezés arra utal, hogy a gyermek valamilyen tanulási nehézséggel – diszlexia, diszgráfia, autizmus, Asperger-szindróma, hiperakvititás stb. – küzdenek. A beszámolók szerint az ilyen nebulók száma, ha kicsivel is, de évről évre nő.
A számok önmagukban talán nem érdekesek, de két tényre mégis érdemes felhívni a figyelmet. A diákok között ugyanis jelentős eltérés mutatkozik a nemek és a bőrszín tekintetében. A lányoknak mindössze 14%-a, míg a fiúk 23%-a érintett valamilyen tanulási nehézségben. Ami pedig a bőrszín szerinti megoszlást illeti: a fekete bőrű diákok 20 ezreléke, a fehér bőrűek 17 ezreléke küzd problémákkal a tanulás során. Ugyanez az az arány az ázsiaiaknál 14 ezrelék.
A brit kormány komoly erőfeszítéseket tesz a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekek megsegítésére és felzárkóztatására. A lemaradó gyerekeknek magánoktatást biztosít, emellett pedig nagy részük mind az általános, mind a középiskolában ingyenes étkezésre jogosult. Ehhez a kormány számos alapítványt és ösztöndíjat hozott létre, amelyekre az egyes iskolák pályázhatnak. A cél valójában az, hogy mihamarabb észrevegyék, ha egy diáknak tanulási gondjai vannak, mert a korai felismerés jelentősen javítja a tanulók teljesítményét és életminőségét.