0:05
Főoldal | Rénhírek

Ne lehessen megbukni tornából!

A Magyarországi Szülők Országos Egyesülete azt javasolja, hogy jogszabályban rögzítsék: a szülőknek nem kell fizetniük a mindennapos testnevelésórák és sport költségeiért, illetve azt javasolják, hogy testnevelésből ne lehessen elégtelen osztályzatot adni a diákoknak.

MTI | 2012. június 28.

A szervezet az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleménye szerint felméréseikből az derül ki, hogy a szülők többsége egyetért a mindennapos testnevelés bevezetésével, abban az esetben, ha az iskolák nem kérnek pénzt érte, és a diákokat nem buktatják meg ebből a tárgyból.

 Azt írták: jogszabályi garanciákra van szükség, hogy az iskolák nem a szülőkkel fizettetik meg a mindennapos iskolai testnevelés és sport költségeit, az uszodai belépőket, a testnevelési órákon külső szakemberekkel tartott sporttanfolyamok költségeit, a drága tornafelszereléseket, sporteszközöket, az iskolán kívül tartott foglalkozások, versenyek költségeit, a nevezési díjakat és sportköri tagdíjakat. Továbbá azt javasolják: a testnevelés tantárgyból a tanulók fizikai állapotát mérjék, és az önmagukhoz mért fejlődésüket értékeljék, ezzel párhuzamosan meg kell szüntetni az elégtelen osztályzatot.


Hozzátették: a tanuló hozzáállását, igyekezetét, szorgalmát, fejlődését évközben szövegesen kell értékelni, évvégén lehet osztályzattal minősíteni, de testnevelésből nem lehet a tanulókat megbuktatni, javítóvizsgára, évfolyamismétlésre utasítani. A szervezet további javaslatai között szerepel, hogy a testnevelésóra alóli felmentés szabályait iskolai dokumentumokban kell rögzíteni.

Ne lehessen megbukni tornából!
Forrás: Wikimedia Commons / David Shankbone / GNU-FDL 1.2

Véleményük szerint felelősségre kell vonni az intézményeket, ha létesítményhiányra hivatkozva nem tartják meg az mindennapos testnevelésórákat vagy indokolatlanul pénzt kérnek azok megtartásáért; illetve javaslatuk szerint az államilag fenntartott iskolákban minden tanuló ingyenesen kapjon tornacipőt, trikót, tornanadrágot – zárul a közlemény.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások (4):

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
7 éve 2012. július 5. 13:09
4 Szalakóta

Aki ügyetlen, de szorgalmas, az sem kap rosszabbat hármasnál. Megbukbni a lusták szoktak, és azok, akiknek túl sokszor nincs felszerelésük. Ha nem lehet majd megbukni, akkor a lusta gyerek nem fog tessék-lássék mozogni, hanem leül, és közli, hogy ő nem tornázik, mert úgysem lehet megbuktatni.

Persze vannak olyan tornatanárok is, akik megbuktatják azt a lányt, aki minden hónapban egy hétig erős görcsökre panaszkodik, és nem akar mozogni. Az ilyeneket kellene kiszűrni.

7 éve 2012. június 28. 22:55
3 DJS

Javaslom, vezessék be helyette a szöveges értékelést. A kettes lehetne mondjuk "siralmas".

"Vajon nem mondhatunk el hasonlókat a matematikáról, idegen nyelvekről, irodalomról? Hányan nem olvasnak azért, mert azt hiszik, hogy az olvasás az érthetetlen, életidegen könyvek olvasása, olyan szövegeké, melyet ők úgysem értenek?"

Talán tornaórán nem személyre szabott fejlesztés folyik, és a gyerek nem kap olyanfajta segítséget a fejlődéshez, mint magyar- vagy matekórán. Énekre, rajzra ugyanez. Az énektanár nem magánénektanár, a testnevelőtanár nem személyi edző, a rajztanár pedig nem ugyanazt teszi rajzórán, mint a fizetős rajziskolájában. Tehát lehet, hogy az teszi őket készségtárggyá, hogy a gyakorlatban nem oktatják rendesen. Persze matekot, magyart, angolt se mindig tanítanak rendesen, de arra mégiscsak vannak elterjedt szabályok, hogyan szokás őket tanítani.

A készségtárgyak osztályzásának másik nagy baja, hogy az átlagot rontja. Emiatt általában fel szokták javítani, kikozmetikázzák. Azaz a gyakorlatban most sem igen buktatnak testnevelésből.

7 éve 2012. június 28. 17:11
2 Fejes László (nyest.hu)

@Sigmoid: „Tulajdonképp miért is kellene testnevelésből osztályzatot adni egyáltalán?”

Egyszerűsítsük a kérdést: „Tulajdonképp miért is kellene osztályzatot adni egyáltalán?”

www.nyest.hu/hirek/magyarazzuk-a-bizonyitvanyunk

„Hány ember van, aki nem bír egy egyenes hangot kiénekelni, egy fát lerajzolni, vagy ami még rosszabb, kövér és beteges, mert elhitették vele, hogy ahhoz, hogy énekelj, vagy rajzolj, vagy lemehess a rohadt edzőterembe vagy pályára sportolni, ahhoz valami istenadta tehetségednek kell legyen.”

Vajon nem mondhatunk el hasonlókat a matematikáról, idegen nyelvekről, irodalomról? Hányan nem olvasnak azért, mert azt hiszik, hogy az olvasás az érthetetlen, életidegen könyvek olvasása, olyan szövegeké, melyet ők úgysem értenek?

7 éve 2012. június 28. 17:07
1 Sigmoid

Tulajdonképp miért is kellene testnevelésből osztályzatot adni egyáltalán?

Akiből profi sportoló lesz, azt úgysem a tesi osztályzata alapján fogják felvenni csapatba, hanem a sportban mutatott tehetsége alapján. Akiből katona vagy rendőr lesz, azt sem, hanem alkalmassági vizsgán kell bizonyítania.

Nem tudok olyan helyzetet elképzelni, ahol a testnevelés ötfokú osztályozásának értelme lenne. Pláne ha már buktatni se lehet belőle. xD

Na ez viszont nem jelenti azt, hogy a tesi ne lenne fontos. Kevés olyan undorító, embernyomorító találmány van, mint az úgynevezett "készségtárgyak" fogalma.

Hány ember van, aki nem bír egy egyenes hangot kiénekelni, egy fát lerajzolni, vagy ami még rosszabb, kövér és beteges, mert elhitették vele, hogy ahhoz, hogy énekelj, vagy rajzolj, vagy lemehess a rohadt edzőterembe vagy pályára sportolni, ahhoz valami istenadta tehetségednek kell legyen.

Mindenki számára reálisan végrehajtható, de nagyon szigorúan kötelező, a matematikával, irodalommal AZONOS FONTOSSÁGÚKÉNT prezentált edzésprogram kéne legyen az iskolai testnevelés.