0:05
Főoldal | Rénhírek
Pénzügyi tudatosságra nevelés középiskolásoknak

Mit kezdjünk egy millióval?

Drámapedagógiai eszközökkel igyekeznek a fiatalokat pénzügyi tudatosságra nevelni.

nyest.hu | 2013. november 26.

A Káva Kulturális Műhely pénzügyi kultúra fejlesztésével foglalkozó színházi előadást tart középiskolásoknak, melynek célja az, hogy a tudatos pénzügyi gondolkodást minél több tanuló elsajátíthassa színházi játék segítségével. Az Egy millió című darab egy komplex színházi program a pénzről, melynek célja, hogy a résztvevő diákok színész-drámatanárok irányításával gondolkodjanak pénzügyi kérdésekről. Az élményközpontú játék során a fiatalok egy történeten keresztül, konkrét emberi helyzetekben tanulnak meg a pénzről tudatosan és felelősségteljesen gondolkodni.

Az előadás három, eltérő anyagi körülmények közül érkező fiatal részvételével jár körül különféle pénzügyi problémákat, úgymint: Mit jelent diákhitelt felvenni? Milyen előnyökkel és milyen következményekkel jár a diákhitel és általában vett hitel felvétele? Mit kell mérlegelni a diákhitel/hitel felvételekor? Mit jelent az anyagi biztonság? Mennyire befolyásolják gazdasági szempontok az ember pályaválasztását? Mit jelent az anyagi/pénzügyi függés, kiszolgáltatottság? Hogyan írhatja át pénzügyi döntésünket aktuális élethelyzetünk? Milyen következményekkel jár, ha érzelmi szempontok dominálnak pénzügyi kérdések eldöntésekor?

Az előadás mindhárom részét a diákokkal közös elemző beszélgetés követi, ahol azt is megvitatják, hogy az adott szereplő számára mely pénzügyi döntés lenne a legelőnyösebb, elemzik a lehetséges kockázatokat, következményeket.

Mit kezdjünk egy millióval?
Forrás: parameter.sk

 

Káva Kulturális Műhely

A Káva Kulturális Műhely 1996 óta folyamatosan működő színházművészeti csoport. Fő célja Budapest első hivatásos TIE (Theater in Education – színház a nevelésben) együtteseként– komplex előadások létrehozása és rendszeres bemutatása elsősorban a 8-18 éves korosztálynak. Feladatai közé tartozik az esztétikai nevelésen túl a demokráciára nevelés, és mikro- és makrotársadalmi, erkölcsi-morális problémák színházi formákon keresztül történő vizsgálata. A gyerekekkel végzett munkájukban a színház egy eszköz is valamely fontos emberi probléma mélyebb szintű megértése felé vezető út megtalálásában.

A Káva Kulturális Műhely az ERSTE Alapítvány 2013-as Társadalmi Integrációs Díjának harmadik helyezettje.

„A közös gondolkodás színházi formák és drámapedagógiai eszközök segítségével történik, amelyek lehetőséget adnak arra, hogy a résztvevő diákok teljes személyiségét bevonjuk a gondolkodási folyamatba: egyszerre fizikai, érzelmi és intellektuális kalandban legyen részük. Az élményen keresztül szerzett tudás, amely a teljes személyiséget mozgósítja jóval hatásosabb és hatékonyabban felidézhető, mintha pusztán a ráció, az értelem felől közelítünk a valóság megismeréséhez” – mondta el Romankovics Edit, az előadás rendezője.

A színházi forma segítségével a vizsgált emberi helyzetek élményszerűek és valóságosak lesznek. Az előadásban megjelenő szereplők egyéni értékei, érdekei, eltérő gondolkodásmódja inspirálja a mélyebb gondolkodást, a szereplők különböző élethelyzetei megkövetelik, hogy a pénzügyi problémákra adott felszínesen általánosító, sztereotip megoldások helyett életszerű, hiteles és átgondolt válaszok szülessenek.

Kapcsolódó tartalmak:

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!