0:05
Főoldal | Rénhírek

Milyen akcentust ne beszéljünk?

Nem nyerő a briteknél az akcentussal beszélő telefonközpontos vagy reklámozó – pedig a költségek lefaragására sok cég alkalmaz külsőst.

MTI | 2009. november 25.

Az üzleti kommunikációval foglalkozó YouGov által végzett közvélemény-kutatás keretében több mint kétezer felnőtt brit lakost kérdeztek meg a témában. A válaszadók 52 százaléka szimpatikusabbnak találta az akcentus nélküli telefonközpontos hangját, és több mint felük szívesebben hallgatott olyan promóciót, amely a helyes angol kiejtéssel szólalt meg.

A megkérdezettek kétharmada elismerte, hogy egyszerűen nem értik az idegen akcentussal beszélő telefonközpontost. A 45 éven felüliek ennél még nagyobb arányban tárták szét a kezüket.

A helyes angol kiejtés után 34 százalékkal a skót akcentus volt a második legkedveltebb, ezt 26 százalékkal követte az északkeleti városok „geordie” néven emlegetett népszerű tájszólása, s végül a yorkshire-i és a wales-i dialektus zárta a sort.

Legkevésbé a liverpooli és a birminghami dialektus nyerte meg a válaszadók tetszését.

S hogy mindennek mi a jelentősége? A kutatás eredménye arra figyelmeztet, hogy bár sok szervezet és üzleti cég alkalmaz külső telefonközpontokat a költségek lefaragására, nem biztos, hogy az olcsóbb megoldás egyúttal hatékony is lesz. A hirdetések, valamint a vásárlókkal való kommunikáció értehetőségére is csak alig néhányan ügyelnek az egyébiránt imázsukra hatalmas összegeket áldozó, legnagyobb márkákat képviselő cégek közül.

A felmérés egyúttal arra is rávilágított, hogy a panasz miatt betelefonáló női vásárlóknak mindössze nyolc százaléka hitt egy női központosnak. A férfi panasztevők közül ugyanakkor 15 százalék fogadta bizalommal a női hangot.

Hasonló tartalmak:

legutóbbi hozzászólások listája...
Nyelv és politika; Természettudomány; Nyelvtudomány; Oktatás; LEITERJAKAB
Váltás normál nézetre...