Megtiltotta az NMHH a Magyar Telekomnak a mobilinternet automatikus aktiválását
A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság (NMHH) az előfizetők védelme érdekében hatósági határozatban tiltotta meg a Magyar Telekomnak, hogy mobilinternetes díjcsomagját minden új előfizető számára automatikusan, kérés nélkül aktiválja, esetenként akár tíz- vagy százezres számlákat generálva az ügyfeleknek.
Kiricsi Karola, az NMHH szóvivője pénteken Budapesten sajtótájékoztatón elmondta, hogy hivatalból vizsgálják a Vodafone és a Telenor hasonló szolgáltatásait is.
Hozzátette: a hatóság célja az, hogy az ügyfelek minél jobb és minél olcsóbb hírközlési szolgáltatásokhoz jussanak, a lehető legnagyobb biztonság mellett. Célja az is, hogy felügyeleti jogkörében eljárva kiszűrje és megakadályozza a szolgáltatók törvénybe ütköző és fogyasztókra káros piaci magatartást.
Az NMHH bírságot nem szabott ki, ezt csak akkor teszi, ha a Magyar Telekom nem tesz eleget a mostani felszólításnak, határozatnak.
A szóvivő elmondta: az idén több panasz is érkezett a Magyar Telekom szolgáltatására, a hatóság pedig a vizsgálatok során megállapította, hogy a net start nevű csomag esetében nem a jogszabályoknak, az átláthatóságnak és az érthetőségnek megfelelően járt el az általános szerződési feltételek megfogalmazásakor, illetve a szolgáltatásra vonatkozó szerződések megkötésekor.
Az NMHH-hoz 18 megkeresés érkezett, de a tapasztalat az, hogy károsultaknak csak egy százaléka fordul hatósághoz.
A fő problémát az okozza, hogy a csomagot, a havidíjas internetcsomaggal rendelkezők kivételével mindenkinek automatikusan aktiválta a szolgáltató, aminek havi díja ugyan nincs, de a forgalmazott adatok után fizetni kell.
A NMHH arra kötelezte a Magyar Telekomot, hogy ezt követően ne aktiválja automatikusan a hangszolgáltatás mellé ezt a csomagot, illetve, ha valaki lemondja a havi díjas internetszolgáltatást, akkor automatikusan ne állítsa vissza a net start szolgáltatást.
A szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a felhasználók mindig ellenőrizzék, milyen szolgáltatást, milyen díjért vesznek igénybe belföldön, illetve külföldön romaing környezetben.
Kérdésekre válaszolva a szóvivő elmondta, az NMHH egy közérdekű kereset benyújtását, egy mintaper indítását fontolgatja, amit ha megnyer, akkor minden károsult visszakövetelheti a pénzét ennek alapján.
A két másik szolgáltató vizsgálata várhatóan még a nyáron befejeződik a szóvivő szerint.
A Magyar Telekom az MTI érdeklődésére közölte, hogy eleget tesz a hatóság határozatának.
1.Voltaképpen miért veszik az okos telefonokat? Úgy gondolja az NMHH hogy csak a telefonáláshoz?
2.Anyuci megveszi a kislányának és kisfiának a szép új érintőképernyős telót.Mert ugye egy általánosban most elballagott gyereknek más nem jó. Anyuci , apuci nem meri azt mondani , hogy NEM.Kinézi a gyerek a 30-40-80 ezres telót, mert ugye az a sikk az osztályban. Mivel nem ő fizeti a számlát leszarja nagyívben , hogy mennyit fog a mutter fizetni az "ingyenes" csengőhangért , az 5 percenkénti facebookolásért, és a játék letöltögetéstől. Mert ugye a gyerek ért otthon a legjobban a PC-hez. Anya meg elhiszi hogy minden ingyé van . Azt mégsem. Ugyan a IQ bajnok gyerkőcök évek óta neteznek és tanulják a suliba de azt hogy beírják a keresőbe , hogy "ingyenes facebook" és onnan érjék el a telóról az már nem érdekli őket ill. meghaladja értelmi képességeiket. Voltaképpen miért van számítógépes oktatás a sulikban ha az életben ezt nem tudják ? Letölti a zenéket és azt hiszi az ingyen van. Miért ezt hiszi ? A szülő ill. az iskola nem tanítja meg neki hogy az életben nagyon sok minden nincsen ingyé !!! A szülő felteszi a kezét hogy ő nem ért a számítógéphez ill. az okos telefonhoz. Na ez a legegyszerűbb. Ezért vannak a fölösleges nagy számlák mert egyszerűen megvesznek olyan dolgokat amihez nem értenek és nem is AKARNAK érteni !!! A dominó felhasználók felének fogalma nincs hogy vannak ott is különböző díjcsomagok !!
Felkéne már nőni mert ez a való világ!! Nem ami a tv-ben megy.
ébresztőőő !!!!