0:05
Főoldal | Rénhírek

Manipulatív betűtípusok

Azt régóta tudjuk, hogy a betűtípusok képesek különböző érzelmeket, érzeteket kiváltani, de ki gondolta volna, hogy még az olyan elcsépelt fontok között is lehet különbség, mint az Arial és a Times New Roman?

nyest.hu | 2010. október 25.

Egy 2008-as tanulmány azt vizsgálta, hogyan hatnak ránk tudat alatt a betűtípusok. A kutatók két szatirikus szöveget választottak a New York Timesból, és mindkettőt kinyomtatták Times New Roman és Arial betűtípussal is, azonos betűméretben.

A kinyomtatott cikkeket véletlenszerűen kiosztották 102 egyetemi hallgató között. Nekik az írás elolvasása után néhány minősítés mentén értékelniük kellett a szövegeket. Kiderült, hogy akik a Times Nem Romannal olvasták, azok viccesebbnek és dühösebbnek találták a szöveget azoknál, akik Ariallel nyomtatva kapták. A humor és a düh pedig éppen a szatíra jellemzője.

Forrás

Emotional and persuasive perception of fonts

Hasonló tartalmak:

Hozzászólások:

Követem a cikkhozzászólásokat (RSS)
Még nincs hozzászólás, legyen Ön az első!