Lapkiadók: fesztivál és válság
A Magyar Lapkiadók Egyesülete szombaton egész napos fesztivál keretében várja a nyomtatott sajtót kedvelő nagyközönséget a budapesti Vörösmarty téren.
A negyedik sajtófesztiválon negyvenhárom kiadó standján író-olvasó találkozókkal, címlapfotózással, és sok ingyenes sajtótermékkel várják az olvasókat – mondta Havas Katalin, a Magyar Lapkiadók Egyesületének (MLE) főtitkára csütörtökön a szervezet budapesti sajtótájékoztatóján.
Kázmér Judit, az MLE elnöke szerint a nyomtatott sajtó közösséget teremt. Előadásában rámutatott: a nyomtatott sajtótermékek a lappiac zsugorodása ellenére azért maradhatnak népszerűek, mert az újság esztétikai élményt nyújt, és hirdetései kevésbé zavarók, mint az internetes oldalakon megjelenő reklámok.
Hozzátette: az egyesület tagjainak, vagyis a kiadóknak a kétharmada ennek ellenére úgy tartja, súlyos válságban van a nyomtatott sajtó piaca. A válságra a magyar lapkiadó cégek 45 százaléka elbocsátásokkal válaszolt. Felvetette: szükséges olyan szakemberek, újságírók képzése is, akik az online és hagyományos világban is otthonosan mozognak.
Az MLE fontosnak tartja az olvasás népszerűsítését is, újabb olvasókat általános és középiskolás korú gyerekeknek szóló felhívásokkal próbálnak szerezni. Olvasásra nevelő programjuk részeként az idén interjúkészítő versenyt szerveztek, a pályázatra 141 írás érkezett – ismertette Havas Katalin, az MLE főtitkára.
A negyedik sajtófesztiválon az MTI saját standdal vesz részt, és valamennyi kiadványát kedvezményesen értékesíti. Az érdeklődők hozzájuthatnak a Kor-képek, a Film-Színház-Muzsika sorozathoz, a Fotós Szem régebbi számaihoz, valamint az Elfelejtett képek és az MTI Ki kicsoda című kiadványhoz.