Krízisben lehet a Yahoo!
Nehezen találja a helyét a 21. században a világ egyik legismertebb internetes cége. Ismét felmerült a felvásárlás lehetősége.
A korai internet korszakának egyik legnagyobb ikonja az amerikai Yahoo!, mely már lassan egy évtizede küzd a fennmaradásért, ám a jelek szerint kevés sikerrel: mind az üzleti tranzakciókkal, mind a félszívvel végigvitt technológiai projektekkel zátonyra futottak, s bár a cég szolgáltatásai Észak-Amerikában és Ázsiában még mindig nagyon népszerűek, a vállalat nem igazán képes lépést tartani a 21. századi eleji versenytársakkal.
A válság újabb jele, hogy – amint az AP hírügynökség tudósítójának egy bennfentes forrás névtelenül elárulta – tömeges elbocsátásra készülnek a vállalatnál, hat-hétszáz alkalmazottat fognak elküldeni a közeljövőben, ami öt százaléka a körülbelül 14 ezres összlétszámnak. A cég még nem adott ki hivatalos közleményt, ám a beszámoló szerint a bejelentésre még ma sor kerül.
A Yahoo! vezetője közel két éve Carol Bartz, akit – bár nem volt tapasztalata sem a webes üzletágban, sem a hirdetési piacon – azért szerződtettek, hogy kirántsa a kátyúból a cég szekerét, ám eddig ő sem tudott felmutatni pozitív változásokat. A mostani leépítések hátterében a költségcsökkentés mellett talán a profiltisztítás is állhat, ugyanis Bartz nemrég vette fel a korábban a Yahoo! stratégiai partnerévé lett Microsoftnál dolgozó Blake Irvinget, akinek feladata az amerikai piacra szánt termékek, szolgáltatások felfuttatása.
Közben újra szárnyra kaptak azok a pletykák, melyek korábban, a Microsoft felvásárlási ajánlata idején is elhangzottak, s melyek szerint a nagy múltú céget csakis egy akvizíció mentheti meg. Most az internetszolgáltató és médiaóriásról, az AOL-ról rebesgetik, hogy érdeklődik a Yahoo! iránt.